شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

هنر زندگی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو

آیا تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو واقعیت دارد؟ هر وقت صحبت از مسایل جنسی می شود، باورهای مختلفی اطراف آن شکل می گیرد که در صحت و سقم آن ها شک و تردیدهای بسیاری وجود دارد. از جمله این باورها این است که رابطه ی جنسی باعث ریزش موهای افراد می شود. هستند بسیاری از افرادی که پس از مشاهده ریزش موهای خود، علت آن را به رابطه جنسی ربط می دهند و روابط خود را با همسرشان محدود می کنند. اما سوال این است که آیا واقعا رابطه جنسی باعث ریزش مو می شود؟ در ادامه مقاله به بررسی کامل این مساله می پردازیم.

منبع: تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

دلیل شکل گیری باورهای غلط درباره رابطه جنسی

بیشتر ما در جامعه ی معاصری زندگی می کنیم که فعالیت جنسی را به عنوان یک قاعده پذیرفته است و دیکر مثل گذشته تابو نیست اما همیشه ای طور نبوده است. نسل های قبل تر از ما به رابطه جنسی به عنوان یک لکه ی ننگ اخلاقی می نگریستند. آن ها از رابطه ی جنسی دلهره داشتند و افسانه های زیادی حول و حوش آن ایجاد می کردند.


دو افسانه ی رایج پیرامون رابطه جنسی

بطور مثال احتمالا این یک مورد باور را زیاد شنیده اید “خودارضایی نکن! کور می شوی و کف دست هایت مو درمی آورد.” واضح است که این درست نیست. افراد زیادی هستند که خودارضایی می کنند و هنوز هم می توانند ببینند و کف دست هایشان هم پر از مو نشده است. اگر رابطه ی جنسی یا خودارضایی منجر به ریزش مو شود، تقریباً همه افراد روی کره زمین طاس خواهند بود.


یک مثال پرکاربرد دیگر این است که: زنان بیش از مردان از رابطه جنسی آسیب می بینند. این افسانه برای بازدارندگی زنان جوان از رابطه جنسی رایج شد. حقیقت این است که رابطه جنسی چه برای اولین بار و چه برای سال های بعد از آن به زنان آسیب نمی زند. اگر چنین است مشکل را باید جای دیگری جستجو کرد. نیاکان ما می خواستند این عمل را اشتباه و خطرناک معرفی کنند تا از انجام آن‌ ممانعت به عمل آورند. بنابراین افسانه ها متولد شدند.


تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو | ریزش مو با الگوی مردانه

ریزش مو در هر دوره از زندگی، 8 مرد از هر 10 مرد را تحت تأثیر قرار می دهد و طاسی مردانه مورد اصلی است. این اتفاق نتیجه کمبود پروتئین نیست. بلکه محصول جانبی کمی از هورمون جنسی مردانه تستوسترون است که (دی اچ تی) نامیده می شود.


از محبوب ترین تئوری های مربوط به ریزش مو در رابطه با رابطه جنسی این است که رابطه جنسی و خودارضایی باعث افزایش سطح تستوسترون می شود که منجر به تولید دی هیدروتستوسترون (دی اچ تی) بیشتر می شود که به نوبه خود باعث ریزش مو می شود. این نظریه هم درست نیست. چرا که سطح بالای تستوسترون مشکل اصلی نیست و باعث تحریک (دی-اچ- تی) برای ریزش مو نمی شود. همه این ها مربوط به ژن های شما هستند.


ریزش مو با الگوی مردانه تا چه حدی رایج است؟

واقعیت این است که بسیاری از مردان از نظر ژنتیکی مستعد ریزش مو هستند. این یک بیماری متداول و ارثی است که از هر طرف خانواده پدری یا مادری منتقل می شود. از آنجا که فولیکول های موی فرد انتخاب شده نسبت به دیگران در برابر اثرات سو دی اچ تی حساسیت بیشتری دارند، این حساسیت ژنتیکی فولیکول های مو نسبت به دی اچ تی است که باعث کوچک شدن آن ها و متعاقبا منجر به کم پشت شدن مو می شود. نه افزایش میل جنسی شما و یا زیاد بودن فعالیت جنسی.


اگر موهای خود را از دست می دهید، زندگی جنسی شما مقصر نیست. این چیزی نیست که باعث ریزش مو شود. روش های درمانی برای ریزش مو با الگوی مردانه وجود دارد که با مشکل به طور ریشه ای مقابله می کنند.




ارتباط بین رابطه جنسی و ریزش مو

همان طور که اشاره کردیم تصور می شد رابطه جنسی باعث ریزش مو می شود ولی این باور یک مغالطه است. دلیل این افسانه این بود که گمان می کردند از دست دادن مایعات هسته ای در مردان منجر به کمبود پروتئین می شود. حال ان که مقدار پروتئین از دست رفته در هنگام انزال بسیار ناچیز است. آنچه از دست می رود به میزانی نیست که روی رشد مو تأثیر بگذارد. فقط ده درصد ازمایع منی پروتئین است. پروتئین از جمله مواد تشکیل دهنده و عامل رشد و ترمیم کننده بسیاری از بافت های بدن از جمله مو می باشد. از آنجا که مو در اصل پروتئینی الیافی است، منطقی است که سطح پروتئین تخلیه شده روی رشد مو تأثیر بگذارد.


تاثیر حجم پروتیین بر رشد مو

بیش از 50٪ از وزن خشک بدن از پروتئین تشکیل شده است و حتی دفع بیش از حد مایع منی باعث کاهش سطح پروتئین کلی اکثر مردان نمی شود. اگرچه پروتئین نقش های زیادی در بدن دارد (از نظر ساختاری، متابولیکی و محافظت از سیستم ایمنی بدن‌) اما مو به طور کلی پروتئین مورد نیاز برای حفظ شرایط سالم را از طریق تغذیه مناسب و شاید مکمل های رشد مو دریافت می کند. اما ممکن است واقعیتی در افسانه دوم مبتنی بر مو درآوردن به دلیل خودارضایی نهفته باشد. ثابت شده است که رابطه جنسی به رشد مو کمک می کند. ولی نه روی کف دست، بلکه روی سر.



تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو | رابطه جنسی و رشد موها

از بسیاری جهات رابطه ی جنسی برای سلامتی موهای شما مفید نیز هست. بیایید به چند دلیل پرکاربرد مبنی بر اینکه چرا رابطه ی جنسی برای شما خوب است نگاه کنیم، سپس بررسی خواهیم کرد که چه چیزی باعث می شود رابطه جنسی برای سلامتی مو می تواند مفید باشد.


اثرات رابطه جنسی

رابطه جنسی برای شما و سلامتی شما بسیار خوب است. اکنون که فرهنگ ما کمی بیشتر از قبل، رابطه ی جنسی را به عنوان یک کار عادی، طبیعی و لذت بخش پذیرفته است، همه جا درباره ی آن می شنویم یا می خوانیم. شما نمی توانید مقاله ای را در اینترنت ببینید یا در مجله ای بگردید بدون اینکه اشاره ای به مسایل جنسی یا مزایای رابطه ی جنسی نکرده باشد. اما با فرض دور ماندن از این رسانه ها و عدم دسترسی به اطلاعات مرتبط، بگذارید یک دقیقه برای یک دوره ی تجدید نظر و مرور کوتاه وقت بگذاریم.


مزایای رابطه جنسی چیست و چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد؟

رابطه ی جنسی مزایای فیزیولوژیکی بسیاری را فراهم می کند. در اینجا فقط چند مورد ذکر شده است:


_افراد فعال در رابطه ی جنسی بطور کلی کم تر بیمار می شوند.


_سیستم ایمنی بدن آن ها افزایش یافته و احتمال ابتلا به ویروس هایی مانند آنفولانزا در آن ها کم تر است.


_رابطه ی جنسی کنترل مثانه را بهبود می بخشد. وقتی رابطه ی جنسی برقرار می کنید، کف لگن خود را تقویت می کنید. کف لگن شما گروهی از عضلات است که مثانه، رحم، راست روده و واژن را نگه می دارد.


_رابطه ی جنسی را می توان جزیی از برنامه ی ورزشی روزانه به شمار آورد. رابطه ی جنسی مطمئناً جایگزین تمرینات منظم ورزشی شما نخواهد شد اما هنگام انجام رابطه ی جنسی حدود 5 تا 8 کالری در دقیقه انرژی سوزانده می شود.


_سکس یک مسکن طبیعی است. هورمون هایی که هنگام ارگاسم ترشح می شوند به عنوان یک مسدود کننده درد طبیعی عمل می کنند. بنابراین دفعه ی بعد که شریک شما گفت من سردرد دارم، به او یادآوری کنید که رابطه ی جنسی می تواند کمک کننده باشد. برای اطلاع از ارگاسم زنان کلیک کنید.


_رابطه ی جنسی می تواند از سرطان جلوگیری کند. ثابت شده است که خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان با سبک زندگی فعال جنسی کاهش می یابد. بیش ترین سرطان های ذکر شده در مطالعات پزشکی، سرطان پروستات در مردان و سرطان پستان در مردان و زنان است.




چگونه رابطه جنسی رشد مو را افزایش می دهد؟

رابطه جنسی می تواند باعث افزایش رشد موها شود که این مساله به دلایل زیر اتفاق می افتد:


تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو | هورمون های جنسی و رشد مو

قبل از اینکه به جزئیات مربوط به هورمون های جنسی بپردازیم، چند نکته وجود دارد که باید آن ها را مرور کنیم. اگرچه برخی از علل ریزش موها را می توان به عوامل ژنتیکی شما مرتبط دانست، اما روش های زیادی برای مقابله با این مسئله وجود دارد. یک مکمل ویتامین سالم به رشد مو کمک می کند. رژیم غذایی مناسب و ورزش نیز موثر خواهد بود. صرف داشتن ژن های طاسی به معنای از بین رفتن همه چیز نیست.


هم چنین بدن مردان و زنان هر دو دارای هورمون های استروژن و تستوسترون هستند. معمولاً فرض بر این است که تستوسترون هورمون صرفا مردانه است و استروژن فقط در زنان یافت می شود؛ این صحت ندارد. هر دو هورمون بدون توجه به جنسیت در بدن شما یافت می شود.



ارتباط هورمون های جنسی و موها چگونه است؟

معمولاً تصور می شود که افزایش شدید تستوسترون می تواند بر روی فولیکول ها تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر هنگامی که سطح تستوسترون شما افزایش می یابد، موهای خود را از دست می دهید. فعالیت های زیادی وجود دارد که می تواند سطح هورمون ها را افزایش دهد. رابطه جنسی یکی از همین فعالیت ها است. ولی آیا این بدان معناست که رابطه جنسی باعث ریزش مو می شود؟ جواب منفی است.


در واقع دفیقا برعکس است. در مردان و زنان میزان استروژن در بدن حین رابطه جنسی افزایش می یابد. استروژن با اثرات تستوسترون مقابله می کند. مانند پاد زهر طبیعی برای ریزش موی هورمونی است. به طور خلاصه بدن شما با هورمون هایی احاطه شده است که می تواند باعث ریزش مو شود. اما رابطه ی جنسی می تواند هورمون هایی را افزایش دهد که اثر معکوس داشته باشند و آن ها را خنثی کنند. استروژن فقط هورمون زنان نیست. پس رابطه جنسی یک درمان طبیعی است برای ریزش مو.




توجه به چند نکته قبل از برقراری رابطه جنسی

اکنون می دانید که رابطه ی جنسی هم برای بدن و هم برای سلامتی مو مفید است. اما قبل از اینکه عجله کنید، چند خطر وجود دارد که باید در نظر بگیرید.


تبلیغات غلط

شما با تبلیغات گسترده ای روبرو هستید. به عنوان مثال از دکتر خود بپرسید آیا قلب شما به اندازه ی کافی برای انجام رابطه جنسی سالم است. در این عبارت تبلیغی کلمات صحیح و کامل به کار نرفته است. در واقع این فقط سلامت قلب شما نیست که به رابطه ی جنسی مربوط است. بلکه اگر در مورد سلامت عمومی خود نگرانی دارید، حتماً قبل از شروع رابطه جنسی باید با پزشک خود صحبت کنید. امنیت شخصی شما ارزش آن را دارد. در مورد تبلیغات مرتبط با ریزش مو و مکمل های درمانی و رابطه جنسی نیز چنین نسبتی برقرار است.


روش های دیگری وجود دارد که می توانند به رشد مجدد موهایتان کمک کنند. توجه به این نکته مهم است که برخی از مکمل های تقویت کننده میل جنسی در مردان در واقع می توانند به طاسی کمک کنند. همین طور که برخی از داروهای تجویز شده برای ریزش مو می توانند به میل جنسی پایین کمک کنند. اما آیا می دانید که عکس این قضیه صادق است؟


اثرات داروها

داروها و مکمل هایی که برای تقویت میل جنسی مردان به بازار عرضه می شوند معمولا می توانند عوارض جانبی زیادی به همراه داشته باشند و ریزش مو یکی از آن هاست. مصرف مکملی که در تلاش برای افزایش رشد مو تبلیغ می شود، می تواند ضد رشد مو باشد. قبل از افزودن هرگونه مکمل به برنامه ی روزانه ی خود، حتماً لیست مواد تشکیل دهنده مکمل را بررسی کنید.


هشدارهای بی پایه را کنار بگذارید. اگر به دنبال یک روش طبیعی (و البته سرگرم کننده) برای افزایش رشد موهای خود هستید، رابطه ی جنسی را امتحان کنید. مزایای بسیار خوبی برای بدن و روابط شما به همراه دارد و رابطه جنسی سلامت مو را بهبود می بخشد.




تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو | سخن آخر

رابطه جنسی فواید بسیار زیادی دارد و علاوه بر این که به حفظ طراوت و شادی زندگی مشترک کمک می کند، برای سلامت جسمانی و روانی هر یک از زوجین نیز بسیار مفید است. اما اگر رابطه جنسی به روش صحیحی انجام نگیرد، می تواند مشکلات متعددی را برای زوجین و در روابط انان ایجاد کند. برای داشتن رابطه حنسی سالم و صحیح توصیه می شود که از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. متخصصان و روانشناسان حامی هنر زندگی می توانند در این زمینه یاری تان کنند. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.


منبع: تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر رابطه جنسی بر ریزش مو می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سوالات زنان درباره دخول

سوالات زنان درباره دخول چیست؟ اگر زمان کافی را در اینترنت سپری کنید، بارها و بارها با سوالاتی در مورد رابطه جنسی روبرو خواهید شد. مانند چرا من نمی توانم در رابطه ی جنسی ارگاسم شوم؟ و رابطه جنسی چه مدت باید ادامه داشته باشد؟ با توجه با تابوهای فرهنگی بسیاری از زنان همچنان اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با مسائل جنسی ندارند و در هاله ای از ابهام به سر می برند. مشاوره جنسی می تواند در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما بکند. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: سوالات زنان درباره دخول

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات زنان درباره دخول می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

نظر سکس تراپیست درباره سوالات جنسی زنان

آنجی گان، سکس تراپیست، می گوید عدم آموزش جنسی یکی از بزرگترین موانعی است که زوجین در اتاق خواب دارند. او این را در سوالاتی که مراجعینش می پرسند متوجه می شود. اما دانستن پاسخ حتی ابتدایی ترین سوالات جنسی، می تواند زندگی جنسی افراد را ارتقا بخشد. اطلاعات عمومی آناتومی و بهداشت جنسی در بین بسیاری از مراجعین به شدت محدود است و این درحالیست که این‌ مسایل به طور چشمگیری بر صمیمیت تأثیر می گذارد.


چه سوالاتی فراوانی بیشتری دارند؟

سوالاتی از قبیل چه مدت طول می کشد تا اندام تناسلی زنان به حالت نعوظ و گرم شدن و برانگیختگی منجر شود؟ آیا قسمت حساس آلت تناسلی مرد که نعوظ دارد می تواند به اوج خود برسد؟ نقطه جی کجاست؟ این سوالات مهم و مهم تر از آن عدم وجود آموزش و اطلاعات اساسی است که می تواند سکس را به طور چشمگیری بهبود ببخشد.



سوالات زنان درباره دخول | دیدگاه افراد به سوالات جنسی

سوالات مربوط به رابطه جنسی اساساً در فهرست ناهنجارترین نکات مکالمات بین فردی قرار دارند. ما در جامعه ای هستیم که مسائل جنسی را در تاریکی و ابهام نگه داشته است. دانش قدرت است، اما ظاهراً وقتی صحبت از رابطه جنسی می شود این گونه نیست. ما بحث های سالم، باز و قانونی درباره رابطه ی جنسی و مسائل جنسی نداریم. بسیاری از افراد از داشتن این بحث ها به دلیل قطع ارتباطات شخصی دیگران، عزت نفس پایین، احساس عدم کفایت و ترس از اینکه دیگران چگونه به آن ها نگاه می کنند، ناراحت هستند. خوشبختانه، ما پاسخ برخی از مهم ترین و گیج کننده ترین سوالات شما را داریم. در اینجا برخی از سوالات برتر جنسی آورده شده است.




چرا مسائل جنسی زنان در تاریکی رها شده است؟

صحبت درباره مسائل جنسی مردان نسبت به زنان بسیار بیش تر و راحت تر است. این موضوع به آنچه در طول تاریخ برای جنس غالب در نظر گرفته شده متصل است. از طرف دیگر، کشف کلیتوریس بسیار بیشتر طول کشید، چه برسد به اینکه به درستی درک شود. کلیتوریس این تمایز منحصر به فرد را دارد که تنها عضوی در بدن انسان است که فقط به لذت اختصاص دارد. این یک واقعیت شگفت انگیز است که از قضا توسط دانشمندان و شرکای رابطه نادیده گرفته می شود.


سوالات زنان درباره دخول | چرا کلیتوریس کمتر شناخته شده است؟

دکتر سیبیل لاکهارت، دکترای علمی، عصب شناس و محقق تمام وقت در این حوزه است که بر تحقیقات مربوط به درک و افزایش لذت زنان تمرکز دارد. خانوم لاکهارت در مورد اینکه چرا علم به کلیتوریس توجه کافی نشان نداده است چند ایده دارد. مثلا یک نمونه اش این است که برای بدست آوردن بودجه تحقیقاتی، محققان باید اغلب پروژه های خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات ارائه دهند. اما کلیتوریس مشکلی ندارد و این یک تقویت کننده لذت است.



چرا زنان باید درباره توانایی جنسی خود بیشتر بدانند؟

لاکهارت می گوید” آنچه که ما بارها و بارها مشاهده کرده ایم این است که وقتی زنان شروع به بحث و گفتگو درباره لذت خود با شرکای جنسی خود می کنند، لذت بیش تر، روابط بهتر و ارگاسم بهتری را گزارش می کنند. ظهور پزشکان و محققان زن، جنسیت گرایی علم را به عقب رانده است. در حالی که تغییرات کلی جامعه، فضای بحث و گفتگوی آزاد در مورد برانگیخته شدن را ایجاد کرده است. در عین حال فناوری جدید به ما امکان می دهد تا همه کلیتورها را بهتر ببینیم، درک کنیم و از آن ها استفاده کنیم.


اکنون می دانیم که قسمت کوچکی از بدن که اکثر مردم تصور می کنند اندازه یک نخود است در واقع نوک کوه یخ است و بخش اعظم آن از دید پنهان است. ما همچنین حالا می دانیم ارگاسم کلیتورال و ارگاسم واژن که زمانی به عنوان حالات مختلف دیده می شدند، همه ارگاسم های زن هستند که از نظر فنی، نتیجه ی تحریک های کلیتور (به عنوان مثال قسمت های مختلف کوه یخ) می باشد. دو ریشه ۴ اینچی وجود دارد که از غده ی کلیتوریس به سمت واژن می رسد. برای اطلاع از نقاط حساس بدن زنان کلیک کنید.




چگونه زنان در هنگام رابطه جنسی به ارگاسم می رسند؟

بیشتر لذت ارگاسم از کلیتوریس ناشی می شود. زنان مجبورند فشار زیادی را در هنگام نفوذ تحمل کنند تا ارگاسم شوند. درصورتی که اکثر زنان در اثر رابطه ی جنسی در کلیتوریس ارگاسم را تجربه می کنند. این به دلیل تعداد زیاد اعصاب در انتهای ناحیه کلیتور است. این تحریک خواه با دست، انگشت یا اسباب بازی های جنسی می تواند در حین رابطه جنسی نافذ، ارگاسم ایجاد کند. هر زنی در طول رابطه جنسی تجربه های منحصر به فردی دارد. برخی از خانم ها می توانند از طریق راس نقطه کلیتوریس به تنهایی ارگاسم کنند. بعضی از آن ها می توانند از طریق حرکت کلیتور در هنگام رابطه جنسی ارگاسم کنند. هر زنی با دیگری متفاوت است و کمی خاص تر. می پرسید کلید لذت کجاست؟ پاسخ این است که در شناختن بدن و آگاهی از احساساتی که برای شما نتیجه خوبی دارند.



سوالات زنان درباره دخول | درباره کلیتوریس خود چه می دانید؟

کلیتوریس مانند کوه یخ است و بزرگ تر از آنچیزی است که فکر می کنید. چه کسی می گوید که کلیتوریس اندازه نخود است؟ در واقع برای مدت زمان طولانی، این پاسخ علم به این سوال بود. اما گاهی اوقات علم قبل از تکمیل شدن تحقیق، مساله را اشتباه می گیرد و بعد حتی وقتی علم آن را درست کند، جنسیت زدگی موجود در فرهنگ جامعه، هنوز توجه را به خود جلب کرده و کانون توجهات را از سمت درستی یک مبحث منحرف می کند. زمان آن فرا رسیده است که مردان و زنان هر دو یاد بگیرند که مرکز جنسی زنان یک مرکز کوچک نیست: این یک زمین بازی گسترده است. شما باید قوانین را برای تفریح ​​دراین زمین یاد بگیرید.



آیا نقطه جی یک چیز واقعی است؟

درباره این نقطه معروف و همیشه دست نیافتنی، عنصر سردرگمی و وحشت توده های سرکوب شده جنسی، دکتر وندی گودال مک دونالد، مدیر موسسه ی سکسولوژی می گوید که از نظر آناتومیک، نقطه جی در واقع وجود خارجی ندارد. همانطور که دکتر بورلی ویپل، محقق پیشگام مسایل جنسی کشف کرد که نقطه جی واقعا چیز خاصی نیست بلکه بخشی از شبکه کلیتورال است. شما هنگام برانگیختن نقطه جی، در واقع راس کلیتور یا قسمت عقب را به صورت داخلی تحریک می کنید.


یافتن این منطقه برای برخی از زنان دشوار است. این بدان معنا نیست که فرد ناتوان یا معیوب است؛ فقط معنایش این است که آن ها نتوانسته اند از این منطقه تحریک شده و با آن ارتباط برقرار کنند و لذت ببرند. شما می توانید با قرار دادن یک اسباب بازی یا انگشت در کانال واژن و بلند شدن به سمت بالا نقطه را پیدا کنید. آنچه نقطه جی خوانده می شود پیش از اینکه واقعا یک نقطه باشد، بیشتر یک منطقه است. یک تکه از بافت اسفنجی نزدیک اسفنج مجرای ادرار است. برای بعضی از افراد تحریک شدن این ناحیه خیلی خوب و برای برخی دیگر خیلی تحریک کننده نیست. همه چیز مرتبط با اولویت فرد است.




بخشی از سوالات زنان درباره دخول و رابطه جنسی

ما پاسخ برخی از مهم ترین و گیج کننده ترین سوالات شما را اینجا آورده ایم. برخی از سوالات برتر جنسی که شما از پرسیدن آن ها معمولا امتناع می کنید.


چه تفاوتی بین ارگاسم واژن و کلیتورال وجود دارد؟

جدا کردن ارگاسم واژن از ارگاسم کلیتورال بسیار دشوار است زیرا آن ها در مجاورت یکدیگر قرار دارند. اعتقاد بر این است که عصب لگن احساسات را از واژن منتقل می کند در حالی که عصب پودندال اطلاعات را از کلیتوریس حمل می کند. با این حال شما می توانید از طریق کانال واژن، کلیتوریس داخلی را تحریک کنید. بنابراین تمایز بین احساسات مرتبط با مسیرهای عصبی خاص دشوار است. به نظر می رسد بهتر است نگران این نباشید که کدام نوع ارگاسم را تجربه می کنید؛ فقط از روند کار لذت ببرید. درست است که برخی از افراد گزارش می کنند که یک نوع ارگاسم شدیدتر احساس می شود اما این مسئله ترجیح و تجربه شخصی است. بهترین توصیه این است که با استفاده از طیف وسیعی از گزینه ها ببینید چه چیزی را بیشتر از همه لذت بخش می بینید.


آیا وجود ای یو دی برای رابطه جنسی مساله ساز است و ممکن است به آلت تناسلی شریک جنسی آسیبی وارد کند؟

بیشتر اوقات سیم های متصل به آی یو دی سفت و قابل انعطاف هستند و در پشت گردن رحم جمع می شوند و شریک زندگی شما قادر به احساس آن ها نیست. بنابراین در این که وجود آی یو دی مشکلی برای رابطه ی جنسی ایجاد کند، تردید وجود دارد.


در حالی که من خودارضایی می کنم یا اینکه شریک زندگی ام مرا ارضا می کند، گاهی اوقات انقباضات واژن منفرد را تجربه می کنم، تقریباً مانند ارگاسم کوچک که از چند دقیقه قبل از ارگاسم شروع می شود. آیا مشکلی وجود دارد؟

این بدان معنی است که شما رابطه جنسی خوبی دارید! انقباضات واژن تقریباً همانطور است که در سوال توصیف شد. ارگاسم های کوچک منجر به واقعه اصلی می شوند. این بدان معنی است که واژن تحریک شده، در حال انبساط است و لذت می برد. واژن عضوی شگفت آور است پس شما هم لذت ببرید.


چرا اینقدر نسبت به سکس مقعدی وسواس وجود دارد؟

رابطه مقعدی به دلیل ملاحظات بهداشتی و مراقبت های سلامت پزشکی مورد بحث و حساسیت بوده است. با این حال مطمئن نیستیم که همه وسواس مقعدی داشته باشند، اما رابطه جنسی مقعدی با تابوی شدید جنسی همراه است که می تواند آن را هیجان انگیز کند. رابطه جنسی مقعدی بین برخی زوجین کاملاً رایج است. تحقیقاتی که نشان می دهد تقریبا نیمی از مردان و زنان درگیر مقاربت مقعدی و سرعت بالا در ارگاسم هستند. در میان زنانی که در آخرین رابطه خود رابطه مقعدی داشتند، ۹۴ درصد در مقابل تنها ۸۴ درصد از کسانی که رابطه دهانی دریافت کرده بودند و ۶۵ درصد از کسانی که مقاربت واژن داشتند، ارگاسم داشته اند.


با عدم تطابق میل جنسی در شرکای زندگی چه باید کرد؟ اینکه یکی از همسران صبح و دیگری شب ها میل به رابطه جنسی دارد را چگونه می شود مدیریت کرد؟

طبیعی است که افراد همیشه و همزمان با شریک زندگی خود میل به رابطه نداشته باشند. بنابراین بهترین گزینه صحبت کردن و به توافق رسیدن بر سر زمان آن است. به یاد داشته باشید که افراد همیشه در حال و هوای رابطه جنسی نیستند و اغلب باید خلق و خوی طرفین را مد نظر قرار داد. میل به رابطه همیشه خود به خودی نیست. افراد اغلب نیاز دارند قبل از اینکه احساس میل جنسی داشته باشند، تحریک شوند. بنابراین به همسرتان بیاموزید که چگونه شما را تحریک کند و از او بخواهید همان کار را انجام دهد. برای اطلاع از تفاوت میل جنسی در زنان و مردان کلیک کنید.


اگر همسرتان میل جنسی کمتری نسبت به شما دارد، چه باید بکنید؟

هر زوج در برهه ای از زمان با چالش میل جنسی نامناسب روبرو می شوند. مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید صحبت در مورد آن است. اگر شما بیشتر از شریک زندگی خود خواستار رابطه جنسی هستید، به احتمال زیاد میزان خواستن او را دست کم می گیرید و احتمالاً شما می خواهید میزان رابطه جنسی را بیش از حد ارزیابی کنید. برای شروع مکالمه این تمرین را امتحان کنید: هرکدام یک ورق خالی برمی دارید. در نیمه بالایی می نویسید که دوست دارید هر چند وقت یک بار رابطه جنسی برقرار کنید (1 / روز ، 1 / ​​هفته ، 1 / ​​ماه ، 1 / ​​سال ، 1 / ​​دهه). بعد از مدتی به تطابق و توافق خواهید رسید.


سوالات زنان درباره دخول | رابطه جنسی برای اولین بار چگونه بر چرخه پریودی تأثیر می گذارد؟

تصور می شود که اولین رابطه جنسی، با همه هیجان و برانگیختگی که اغلب اوقات با آن همراه است، ممکن است کمی سطح هورمون ها را تغییر دهد. با این حال علت اصلی مربوط به داشتن استرس در اولین بار رابطه است. استرس قطعاً می تواند باعث به تعویق افتادن دوره های قاعدگی شود. بعد از اولین ارگاسم، بسیاری از زنان حساسیت کاملاً متفاوتی نسبت به لمس دارند.


بعد از ارگاسم در بدنم احساس درد می کنم. شبیه زمانی که یک تمرین خیلی سخت را انجام داده باشم. آیا راهی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد؟

به نظر می رسد ارگاسم کاملی را تجربه می کنید. مطمین شوید که بدن شما به اندازه کافی هیدراته باشد. به یاد داشته باشید که رابطه جنسی یک تمرین کامل و سنگین است.


وقتی رابطه جنسی دردناک است، چگونه رابطه جنسی لذت بخشی برقرار کنیم؟

دلایل زیادی برای دردناک بودن رابطه جنسی وجود دارد و پیشنهاد می کنیم در صورت دردناک بودن رابطه جنسی، به پزشک و فیزیوتراپ کف لگن مراجعه کنید. رابطه جنسی به خودی خود نباید دردناک باشد. مراجعه به فیزیوتراپیست کف لگن می تواند به هر دو عامل جسمی و احساسی کمک کند که منجر به رابطه جنسی دردناک می شود. تحریک و ارگاسم یک سری تغییرات شیمیایی در بدن ایجاد می کند که می تواند اثر تسکینی داشته باشد و آستانه درد شما در مراحل تحریک زیاد دو برابر می شود. احساس نشاط و یا ارگاسم می تواند باعث افزایش راحتی و لذت در هنگام نفوذ شود. برای اطلاع بیش تر از دخول دردناک کلیک کنید.



چند پیشنهاد برای زنان با هدف کسب لذت بیشتر در رابطه جنسی

برای این که لذت بیش تری در حین رابطه جنسی و دخول تجربه نمایید، راهکارهایی وجود دارد که به شرح زیر هستند:


1. سوالات زنان درباره دخول | کسب اطلاعات بیش تر

مجموعه دانش و تحقیق درباره کلیتوریس در حال رشد است. بنابراین از بین رفتن آهسته تابوهای مربوط به مسایل جنسی، منجر به شناخت آناتومی زن و اهمیت پیدا کردن لذت زن نیز می شود. اما این موارد چگونه می تواند به شما، کلیتور و لذت زنانه شما کمک کند؟ شروع به خواندن و کسب اطلاعات کنید. با تابوها خداحافظی کنید. بسیاری از ناآگاهی ها درباره بدن زنان به دلیل تابوها است. وقت آن است که باز و صادق باشید؛ آگاهی با درک این که لذت جنسی زنان خوب و سالم است، شروع می شود. شناخت بدن را از داخل و خارج آغاز کنید.


2. سوالات زنان درباره دخول | شریک زندگی خود را درگیر کنید

حتی فقط صحبت در مورد این موضوعات با شریک زندگی خود می تواند شما را نزدیک تر کرده و باعث بهبود وضعیت تان در حین رابطه جنسی شود. خجالت و شرم را کنار بگذارید و با همسرتان به تفضیل در مورد رابطه جنسی و کارهایی که باعث لذت بیش ترتان می شود صحبت نمایید.


3. کمک گرفتن از متخصص

زنان توسط بسیاری از چیزهای مختلف برانگیخته می شوند و می توانند از راه های بسیار مختلف هم به ارگاسم برسند. برخی از زنان در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند (منبع معتبر تحقیقاتی، تعداد این افراد را حدود 10 درصد اعلام می کند) در حالی که برخی دیگر ممکن است با سلامت کلیتور مشکل داشته باشند. صحبت از هر دو موضوع با پزشک، کاملاً طبیعی است. افراد متخصص با ارئه راهکارهای علمی به شما کمک می کنند تا لذت بیش تری را در حین رابطه و دخول تجربه نمایید. متخصصان حامی هنر زندگی می توانند در این زمینه شما را یاری کنند. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: سوالات زنان درباره دخول

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات زنان درباره دخول می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

رگ خواب مرد متولد مرداد

در این مقاله می‌خواهیم درباره رگ خواب مرد متولد مرداد کمی بیشتر بدانیم. شاید در نگاه اول چنین تعبیر شود که دانستن رگ خواب افراد به زیان آن‌ها خواهد بود. بنابراین با نگاهی عمیق‌تر به این موضوع می‌پردازیم. از منظر علم روان شناسی تمام تیپ‌های شخصیتی دارای نقاط ضعف و نقاط قوت خاص خود هستند. هر فردی با توجه به شخصیت و شیوه تربیتی و شرایط محیطی ممکن است دارای نقاط ضعفی باشد. اما دانستن این نقاط ضعف چه کمکی به افراد خواهد کرد؟ نقاط ضعف در وجود هر انسانی وجود دارد و بسیار مهم است چراکه می‌تواند هر فردی را از پای در بیاورد. به همین دلیل افراد باید کاملا از نقاط ضعف شخصیتی و روحی و روانی خود مطلع باشند. مسلما زمانی که افراد به نقاط ضعف خود آگاه شوند، برای برطرف کردن آن تلاش خواهند کرد و این یعنی یک قدم به مرز موفقیت نزدیک‌تر خواهند شد.

منبع: رگ خواب مرد متولد مرداد

برای دریافت مشاوره در زمینه رگ خواب مرد متولد مرداد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

رگ خواب مرد متولد مرداد ،خرافات یا واقعیت؟

آیا به راستی افرادی که در یک ماه متولد می شوند دارای خصوصیات مشابه هم هستند؟ بگذارید در این خصوص بررسی بیش تری داشته باشیم. وقتی ما افراد جامعه را بر اساس دسته بندی های خاصی تقسیم کرده و در یک گروه قرار می دهیم، به این معناست که معتقدیم آن افراد، دارای مشترکاتی هستند. مثلا در مورد متولدین یک ماه از سال، وقتی به آن افراد متولدین ماه مرداد و شهریور و… اطلاق می کنیم، قائل به این هستیم که متولدین آن ماه بخصوص در شرایطی خاص، مشابه هم رفتار می کنند.


طالع بینی

در گذشته مهارتی به نام طالع بینی وجود داشت. در سطوح پایین دست جامعه، رمالان و جادوگران مشغول حرفه طالع بینی بودند. در مراتب بالا دست جامعه، منجمان و ستاره شناسان و خواب گزاران پرچمدار این حرفه محسوب می شدند. آن ها با علم و تجربه ای که سینه به سینه از گذشتگان خود به دست آورده بودند، پیشرفت های جالبی هم در این زمینه داشتند. ولی این سوال پیش می آید که علم روانشناسی امروز در این رابطه چه نظری دارد.

علم امروز بر پایه مشاهدات، آزمایش، بررسی، تحقیق و پژوهش استوار است. در علم تمامی مواردی که مبنای خرافه و تعصبات بی منطق دارند، مردود هستند. اما در مورد افرادی که در یک ماه متولد شده اند تحقیقاتی به عمل آمده است. تا حدودی وجود یک سری اشتراکات میان آن ها ثابت شده است. در علم روان شناسی طیف گسترده ای از متولدین یک ماه خاص در نظر گرفته می شوند و تحقیقات بر روی عادات و رفتار های آن ها انجام می شود. این یک حقیقت انکار ناپذیر است که این افراد در بعضی موارد کاملا مشابه هم فکر کرده و رفتار می کنند. یعنی با وجود اینکه از نظر تحصیلات و محیط زندگی و طبقه اجتماعی با یکدیگر متفاوت هستند، اما خصوصیات رفتاری مشترکی دارند.



خصوصیات رفتاری مرد متولد مرداد

مردان متولد ماه مرداد هم مانند سایر افرادی که در ماه های دیگر سال متولد شده اند، دارای خصوصیات منحصر به فرد خود هستند. شاید بهترین و ساده ترین راه برای شناخت خصوصیات مشترک این افراد این باشد که نگاهی داشته باشیم به مشاهیری که متولد ماه مرداد یا همان آگوست میلادی هستند. وقتی به لیست افراد مشهور متولد ماه مرداد دقت می کنیم، چند خصوصیت بارز به چشم می خورد.


1. رهبری

به عنوان مثال قرار گرفتن نام های آشنایی همچون ناپلئون بناپارت (پادشاه قدرتمند فرانسه) ، فیدل کاسترو (رهبر مبارز کشور کوبا)، موسیلینی (سیاستمدار پر نفوذ ایتالیایی) در لیست متولدین ماه مرداد شمسی و یا آگوست میلادی، خصوصیت بارز قدرت تسلط و نفوذ، داشتن اعتماد به نفس، داشتن روحیه قدرت طلبی و رهبر و پیشرو بودن را نمایان می کند.


2. خلاقیت

شنیدن نام افرادی همچون جورج والتر اسکات (نویسنده معروف اسکاتلند)، جورج برنارد شاو (نویسنده مشهور انگلیسی) در لیست متولدین ماه مرداد، ویژگی قدرت تفکر، تبحر در تالیف و نویسندگی و خلاقیت را تداعی می کند.


3. هنر دوستی

همچنین شنیدن نام هایی مانند آلفرد هیچکاک (کارگردان نام آور انگلیسی) و لوسیل بال (کمدین مشهور امریکایی) مرحوم علی حاتمی (فیلمنامه نویس و کارگردان چیره دست ایرانی) به عنوان کسانی که در مرداد متولد شده اند، خصیصه هنر دوستی، هنرمند بودن، داشتن ظرافت روحی، نکته سنجی و قدرت انتقال احساس را مشخص می کند.

واضح است که این اسامی به عنوان مثال و نمونه نام برده شدند. با بررسی ویژگی های همین تعداد انگشت شمار می توان با یک نگاه اجمالی در مورد خصوصیات متولدین ماه مرداد، تیپ شخصیتی این افراد را تا حدودی شناخت. البته این کاملا روشن است که تمامی متولدین ماه مرداد شامل این خصوصیات مطرح شده نیستند. چرا که عوامل بسیاری در تعیین خصوصیات شخصیتی افراد می تواند اثر گذار باشد. اما با کمی اغماض می توان تا حدودی این تقسیم بندی ها و اشتراکات رفتاری متولدین یک ماه خاص را عمومیت بخشید. تا جایی که به عنوان ویژگی های شخصیتی متولدین ماه مرداد پذیرفت.




مرد متولد مرداد، شیر بیشه زار صور فلکی

ستاره شناسان، ماه مرداد را به نام برج فلکی اسد (که در زبان عربی به معنای شیر است) نام گذاری کرده اند. مطالعات شخصیت شناسی متداول در گذشته خصوصیات فرد متولد برج اسد را به خصوصیات رفتاری شیر نزدیک می دانند. مثلا سرسختی و حس لیدر و رهبر بودن و احساس قدرت داشتن و مواردی از این دست. اما باید بگویییم که این گونه نیست و علت نامگذاری ماه مرداد به نام برج فلکی اسد دلیل دیگری دارد. ستاره شناسان معتقد بودند که این برج از صورت فلکی اسد می گذرد. در واقع منجمان با توجه به مسیر قرار گیری ستاره ها و اشکال آن ها ، به صورت قراردادی این صور فلکی را ترسیم و نامگذاری کرده اند.




رگ خواب مرد متولد مرداد

امروزه محققان روان شناس در مورد تیپ های شخصیتی مختلف تحقیق و پژوهش انجام می دهند اما این تحقیقات در گذشته بر مبنای ماه تولد افراد انجام می شد. در واقع این موضوع سابقه بسیار طولانی دارد و پای منجمان و ستاره شناسان نیز به این مسئله باز شده است. چند نکته اساسی در مورد مردان متولد مرداد است که شاید در ذات و فطرت بقیه مردان هم وجود داشته باشد. اما این صفات در بین مردان متولد مرداد بسیار بارز است. به طوری که می توان از آن ها به عنوان رگ خواب مرد متولد مرداد نام برد.


1. رگ خواب مرد متولد مرداد | حسادت و حس تملک

حسادت خصوصیت انکار ناپذیر هر انسانی است. شاید بتوان گفت که حسادت وصف جدایی ناپذیری از وجود بشریت است. اما این حس حسادت در بین مردان متولد مرداد کاملا محسوس است. این نقطه ضعف و یا همان رگ خواب مرد متولد مرداد در عشق و هیجانات و احساسات، نمود بیش تری دارد . مرد متولد مرداد زمانی که چیزی را از دست می دهد بسیار متاثر می شود. او حتی دوست دارد شریک زندگی و عاطفی خود را به طرز عجیبی، مال خود کند. این حس تملک و حسادت گاهی ممکن است دردسرساز شود. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه حس مالکیت در روابط و درمان حسادت در رابطه کلیک کنید.


2. تمایل شدید به پذیرش صد در صد از طرف اطرافیان

این به معنای این نیست که اعتماد به نفس ندارد و یا از عزت نفس کمی برخوردار است. دلیل این تمایل شدید، میل شدیدش به رهبری و مورد ستایش قرار گرفتن است. او از اینکه مورد تائید اطرافیان باشد و دیگران دنباله رو او باشند احساس رضایت بیش تری می کند. خوب مسلم است که در اجتماع همیشه چنین اتفاقی نخواهد افتاد چرا که نظرات و عقاید افراد یک جامعه با یکدیگر همسو و هماهنگ نیستند. به همین دلیل این تمایل شدید می تواند زمینه ساز آسیب به حالات روحی و عاطفی مرد متولد مرداد شود. این یک نوع نقطه ضعف برای مرد متولد مرداد تلقی می شود. برای به دست گرفتن رگ خواب مرد متولد مرداد، او را از صمیم قلب تائید کنید.


3. رگ خواب مرد متولد مرداد | خواستار شنیدن تعریف و تمجید

بدون تردید می توان این خصیصه را بزرگترین نقطه ضعف و رگ خواب مرد متولد مرداد قلمداد کرد. مرد متولد مرداد در مقابل شنیدن تعریف و تمجید کاملا خلع سلاح می شود. او از این عمل اطرافیان انرژی و انگیزه زیادی به دست می آورد. اما محتاط باشید چرا که مرد متولد مرداد بسیار باهوش و زیرک است. او به راحتی فرق تملق و چاپلوسی را از تعریف و تمجید خالصانه و واقعی تشخیص می دهد. مرد متولد مرداد در این مورد شامه قوی دارد.




فایده شناخت رگ خواب مرد متولد مرداد

شناخت رگ خواب هر فردی یک سود دو جانبه هم برای خود فرد و هم برای اطرافیانش دارد. شاید برای عده ای دانستن رگ خواب متولدین ماه های مختلف نوعی سرگرمی و تفریح باشد. اما اگر از دید علمی به این قضیه توجه شود، می تواند برای ایجاد یک جامعه سالم بسیار سودمند باشد. در این صورت ما کم تر شاهد ناهنجاری های رفتاری ناشی از عدم آگاهی افراد از خود و اطرافیانشان خواهیم بود.


خود آگاهی

بی شک بزرگترین دستاورد دانستن نقاط ضعف و قوت شخصیت است. وقتی فرد به مرحله ای برسد که ضعف شخصیتی و رگ خواب خود را بداند، به نوعی خودآگاهی رسیده است. خودآگاهی باعث می شود تا فرد درست و منطقی رفتار کند. به عنوان مثال، فردی در کنترل خشم خود دچار ضعف است و به این خود شناسی رسیده است. دراین صورت او مسلما در مواقع خشم آگاهانه تر عمل می کند. در مورد رگ خواب مرد متولد مرداد نیز چنین است؛ در نظر بگیرید که مرد متولد مرداد رگ خواب خود را می داند. مثلا واقف است که اگر دیگران او را در کاری تایید و ستایش نکنند، ناخود آگاه دچار سرخوردگی می شود. وقتی کسی این چنین ازضعف خود مطلع است، بنابراین برای تغییر و بهبود آن تلاش خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.



کلام آخر

منشاء و دلیل رگ خواب مرد متولد مرداد یا متولدین هر ماه دیگری هرچه که می خواهد باشد؛ خواه موروثی باشد و خواه نتیجه گردش زمین در مدارخاصی در زمان تولد او باشد. خواه نتیجه ارتعاشات کائنات در زمان تولد او باشد. در هر صورت مسئله مهم این است که رگ خواب افراد بیانگر وجود یک واقعیت است. این که همه ما در هر موقعیت اجتماعی و در هر وضعیت مالی و با هر مدرک تحصیلی و سطح سوادی که باشیم، قطع به یقین دچار اشکالات شخصیتی هستیم. اشکالات شخصیتی می توانند صدمات جبران ناپذیری را در زندگی شخصی و اجتماعی انسان وارد کنند. می توانند سد بزرگی باشند در مسیر تکامل و رسیدن به موفقیت.

هر انسان آگاهی برای رسیدن به آرامش و یک زندگی ایده آل باید به دنبال آگاهی، بینش و شناخت از دنیای درون و بیرون از خودش باشد. برای رسیدن به چنین جایگاهی، این ضرورت احساس می شود که افراد با روحیات و روان خود بیش تر آشنا شوند و از علم روان شناسی بیش تر بدانند. طبیعی است که تمامی افراد یک جامعه چنین علمی را ندارند. اما مراکز مشاوره روانشناسی هستند که خدمات ویژه ای در این خصوص به افراد ارائه می دهند. متخصصان حامی هنر زندگی می توانند در این زمینه یاری تان کنند. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: رگ خواب مرد متولد مرداد

برای دریافت مشاوره در زمینه رگ خواب مرد متولد مرداد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خواص شیره تریاک در طب سنتی

خواص شیره تریاک در طب سنتی چیست؟ تریاک از جمله ماده هایی محسوب می شود که مصرف آن به عنوان ماده دارویی سابقه دیرینه دارد. در طب سنتی ایران به اثرات دارویی تریاک و عوارض و مصرف غیرمنطقی آن اشاره شده است. اعتیاد به تریاک در ایران به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده است. با مرور وبسایت ها و سایت های گوناگون اطلاعات ضد و نقیضی مشاهده می شود که پایه و اساس علمی پشت آن نیست. هر ماده و هر رفتاری می تواند اثرات مثبت و همچنین اثرات مخرب و جبران ناپذیر داشته باشد. فرد قبل از انجام و انتخاب رفتار و عملکرد باید فواید و اثرات را در نظر بگیرد و عجولانه انتخاب کردن تبعات بدی در پیش خواهد داشت. در این مقاله به طور مفصل در مورد تریاک و شیره تریاک بحث خواهد شد.

منبع: خواص شیره تریاک در طب سنتی

برای دریافت مشاوره در زمینه خواص شیره تریاک در طب سنتی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خشخاش

خشخاش گیاهی است علفی، یک ساله و بدون پرز و تو خالی که ارتفاع آن تا 2 متر می شود. دارای دو نوع به نام های خشخاش دانه سیاه و خشخاش دانه سفید است. میوه آن درشت کپسولی به شکل کوزه سبز رنگ با یک تاج در راس است. تعداد زیادی تا 3000 دانه کلیوی شکل در داخل کپسول وجود دارد که پس از رسیدن میوه از سوراخ های راس میوه به خارج ریخته می شود. با توجه به طرز به دست آوردن و تهیه تریاک از خشخاش به اسامی صمغ، لبن، شیره یا عصاره و اقشره و یا به طور کلی تریاک آمده است و به چند چیز اطلاق می شود.


تریاک

تریاک و مشتقات آن از گذشته دور از داروهای موثر و پر مرصف در پزشکی بوده اند. تریاک از چند هزار سال قبل به عنوان ماده داویی و شفا بخش رایج بوده است و از حدود قرن دهم هجری قمری مصرف آن به صورت قهوه خانه ای و خانه ای گسترش پیدا کرده و مورد سوء مصرف قرار گرفته است.


شیره خشخاش: تریاکی که از تیغ زدن کپسول های نارس خشخاش سیاه به دست می آید. در کتاب های قبل از زمان صفویه هم ثبت شده است.


عصاره: تریاکی که از کوبیدن و فشار دادن کپسول و برگ خشخاش سیاه و خشک نمودن افشره در آفتاب تهیه شده است.


شیره تریاک: شیره تریاک از جوشاندن سوخته تریاک و تریاک به نسبت 3 به 1 تهیه می شود.


برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تریاک کلیک کنید.




تریاک در طب سنتی

تریاک در طب سنتی دارای کیفیت سرد و خشک معرفی شده است. خواص ضد درد و ضد اسهال و ضد سرفه و خواب آور برای آن قائل هستند. مصرف تریاک موجب ایجاد فرح و نشاط و نشاگی در فرد می گردد. ترک مصرف آن باعث احساس نیاز به آن می شود و فرد وادار به مصرف مجدد آن می کند و در نتیجه بدن نسبت به مصرف آن عادت می کند که این همان اعتیاد است.



خواص تریاک

خواص تریاک را اکثر ملل باستانی می شناخته اند و حکمای طب سنتی ایران در قرون متعدد در مورد آن نوشته اند.


_در پاپیروس هیرست: این گونه نوشته شده است که ترکیبی از آن برای درمان ناراحتی مثانه، اصلاح ادرار و ناراحتی شکم و سردرد مفید است.


_رازی در کتاب الحاوی فی الطب می نویسد: تریاک مخدر و مسکن بسیار قوی است؛ اسهال پی در پی را متوقف می سازد. ضد سرفه و مسکن و خواب آور است.


_ابن سینا در کتاب قانون گفته: تریاک مخدر و تسکین دهنده درد ها و خواب آور و تسکین دهنده سرفه می باشد و به نظر وی برخلاف گفته قدما ترکیب آن با شیر زنان موجب تسکین درد و التهاب چشم می شود.


_در کتاب هدایت المتعلمین ترکیباتی از تریاک برای میگرن، طنین گوش، ترشحات پشت حلق مشروط به عدم تنگی نفس، سرفه، اسهال، سوختگی همراه با تخم خشخاش برای خون ریزی و زیادی خون قاعدگی آمده است.


_عماد الدین شیرازی می گوید بیش ترین منفعت تریاک تسکین دردها از سر تا پا، با مصرف خوراکی یا استعمال موضعی آن می باشد. منفعت دیگر آن خواب سبک است و دلیل آن را آرامش ایجاد شده به دنبال مصرف تریاک می داند. منفعت دیگر آن جدیت و نشاط در کارها می باشد. ضد جنون و دفع سردی هوای زمستان، منع زود انزالی، لاغر کننده افراد چاق و حافظ قوای بدن می باشد.





خواص شیره تریاک در طب سنتی | مضرات تریاک

در کتب طب سنتی ایران ضعف بدن، گرفتگی های عضلانی، تب، کند فهمی و ضعف تفکر، ضعف بینایی و کاهش شنوایی، بد خلقی و ضعف مغز و قلب و کبد و معده و یبوست و میل به انزوا و گوشه گیری را به عنوان مضرات تریاک بیان نموده اند. در کتب فارماکولوژی و روانپزشکی جدید اختلالات خواب آلودگی، تهوع و استفراغ، یبوست، خارش و خشکی دهان را جزو عوارض جانبی نوشته اند.



خواص و مضرات شیره تریاک

شیره تریاک تاثیر بیش تر و سنگین تری از تریاک دارد. شیره تریاک دارای اثر قوی تری است ولی اثرگذاری آن دوام زیادی ندارد و پس از مدت کم تری فرد به حالت خماری دست پیدا می کند. شیره تریاک باعث می شود فرد کم کم لاغر شود و مجاری تنفسی دچار آسیب می شود. کبد و دندان های فرد آسیب می بیند و میل جنسی نیز کاهش می یابد. تریاک نه تنها باعث کاهش قند خون نمی شود بلکه باعث می شود که لوزالمعده دیگر انسولین ترشح نکند.


شیره تریاک باعث تنگ شدن عروق قلبی نیز می شود. یکی از آسیب های شیره تریاک آسیب زدن به دستگاه گوارش است و احتمال مسمویت فرد نیز زیاد می باشد. تصور دیگر در مورد مصرف شیره تریاک این است که باعث افزایش میل جنسی می شود. درست است که استفاده کوتاه مدت باعث بالا رفتن مدت زمان نعوظ می شود اما در طولانی مدت شیره تریاک نه تنها نیروی جنسی را افزایش نخواهد داد بلکه به قدری باعث کاهش انرژی در فرد می شود که انرژی برقراری رابطه جنسی را به طور کامل از فرد خواهد گرفت.





خواص شیره تریاک در طب سنتی | اعتیاد به تریاک

اعتیاد به معنای خو گرفتن و عادت کردن به کاری یا چیزی می باشد که اصطلاح انگلیسی آن Addiction است. سازمان بهداشت جهانی اعتیاد را این گونه تعریف می کند: وابستگی دارویی به طور کلی به سندرومی اطلاق می شود که در آن مصرف یک دارو یا یک خانواده دارویی برای فرد اولویت بیش تری نسبت به رفتارهایی که زمانی برایش ارزش بیش تری داشتند، پیدا می کند. برای اطلاع بیش تر در زمینه مواد اعتیاد آور کلیک کنید.



اعتیاد از دیدگاه طب سنتی ایران

در طب سنتی ایران اعتقاد بر این است که با مصرف تریاک با توجه به طبیعت سرد و خشک آن مزاج بدن را نیز تحت تاثیر قرار داده و به سمت سردی تغییر می دهد. با سرد شدن مزاج، مویرگ های سطحی و منافذ پوستی بسته می شود و باعث هدایت و تجمع حرارت بدن به سمت درون بدن می گردد. در نتیجه حرارت درون بدن افزایش می یابد و شخص به طور کاذب احساس گرمای بیش از حد طبیعی می کند.


مغز نیز از این افزایش حرارت متاثر شده و در نتیجه آن حالت فرح و نشاط و سرخوشی و نشئگی و احساس قدرت در انجام کارها در شخص افزایش می یابد. با تکرار استعمال تریاک و افزایش حرارت بیش از حد طبیعی ناشی از آن، سبب ضعف اعضای بدن مانند مغز و قلب و کبد شده و فرد دچار اختلال می شود. با مصرف مجدد و بیش تر تریاک برای جبران این حالت ها فرد دچار اعتیاد می شود.



علائم اعتیاد به شیره تریاک

شیره تریاک قدرت اعتیاد آوری بسیار زیادی دار و علائمی هم چون احساس فقدان انرژی و خشتگی مفرط، تخریب عملکرد جنسی در بلند مدت، بروز مشکلات ریوی و تنفسی، دچار شدن به بیماری های کبدی، بروز مشکلات گوارشی متعدد، کاهش عملکرد شغلی و اجتماعی در فرد ایجاد می کند. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه نشانه های اعتیاد به شیره کلیک کنید.


روش مصرف

خوردن و تدخین دو روش معمول مصرف معمول تریاک هستند. تزریق تریاک هم روشی است که بسیار خطرناک و آسیب زا می باشد. زیرا بخش های نامحلول در آب زیادی دارد و می تواند باعث ایست قلبی شود. تدخین تریاک روش های بسیار زیادی دارد که استفاده از وافور و ابزارهای دیگر و استفاده از سیخ و سنجاق روش های رایج آن است.


خواص شیره تریاک در طب سنتی | ترک و محرومیت تریاک

دانشمندان طب سنتی ایران اعتقاد دارند تریاک و داروهای طبیعی که سرد و خشک هستند جزء داروهای سمی طبقه بندی می شوند. با مصرف تریاک رطوبتی که به طور طبیعی در بدن جاری است منجمد شده و روان شدن آن ها در بدن کند یا متوقف می شود و با قطع ناگهانی یا کاهش مصرف به دلیل از بین رفتن عامل انجماد رطوبت در بدن، مجددا روان می شوند و علائمی مانند سنگینی در تنفس، اشک ریزش، آب ریزش بینی، عطسه بسیار، بی خوابی، درد مفاصل و دل پیچه و کاهش اشتها، درد کمر و درد پشت، سردرد و تب و اضطراب در شخص به وجود می آید.


براساس تقسیم بندی DSM علائم ترک اعتیاد به تریاک و مواد شبه تریاک شامل: افزایش ترشح اشک، آب ریزش بینی، خمیازه، تعریق، ضعف، سیخ شدن موهای بدن، تهوع و استفراغ، لرزش، پرش ها عضلانی، افزایش دفعات تنفس می باشد.





روش های ترک اعتیاد

برای ترک اعتیاد روش های متعددی وجود دارد که شایع ترین آن ها به شرح زیر هستند:


1. ترک تدریجی

در طب سنتی ایران بر این باور بودند که جدایی و ترک ناگهانی موجب مرض است. بنابراین توصیه به ترک تدریجی آن نموده اند. همچنین طول مصرف ماده مخدر و تعداد دفعات مصرف و توان شخص در تحمل جدایی از ماده مخدر باید در نظر گرفته شود.


2. ترک تریاک در کلینیک

امروزه کلینیک های ترک اعتیاد با استفاده از یک کادر پزشک و روانشناس در این زمینه خدمات قابل ملاحظه ای ارائه می دهند. از تشخیص و مصاحبه اولیه تا مشاوره فردی و مشاوره گروهی و خانواده درمانی همه و همه از جمله خدماتی است که ارائه می دهند. برای ترک اعتیاد دو دارو مختلف به تشخیص پزشک تجویز می شود با دوز های مختلف و بسته به میزان اعتیاد فرد که متادون و قرص ب 2 از شایع ترین این قرص ها هستند. برای اطلاع بیش تر در زمینه متادون و قرص ب2 کلیک کنید.


گاها افراد برای ترک تریاک خودسرانه تصمیم می گیرند و ناگهانی مصرف را قطع می کنند که نه تنها ترک صورت نمی گیرد بلکه مصرف مجددا و گاها بیش تر و قوی تر صورت می گیرد. فرد باید با کمک یک روانشناس دوره های عود و لغزش را به خوبی سپری کند تا ترک انجام شود. برای اطلاع بیش تر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.



خواص شیره تریاک در طب سنتی | سخن آخر

تریاک با توجه به آنچه طب سنتی بیان می کند فوایدی دارد که این فواید بسته به خیلی از موارد ممکن است علائم و ضررهای بدتری در پیش روی فرد قرار دهد. گاها انتخاب یک ماده برای به دست آوردن یک سری حالت ها و درمان ها و تجویزهای خود سرانه موجب این می شود که فرد به این ماده اعتیاد پیدا کند. و در نهایت برای اینکه بتواند از فواید آن استفاده کند باید بیش تر و بیش تر مصرف کند و باعث می شود فرد گرفتار روند و چرخه ی معیوبی شود که ملال و کلافگی و از هم پاشیدگی روابط و حال بد را تجربه کند. برای ترک تریاک روش های درمانی موثری وجود دارد که می توانید با کمک متخصصان حامی هنر زندگی به صورت تلفنی برای ترک اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.


منبع: خواص شیره تریاک در طب سنتی

برای دریافت مشاوره در زمینه خواص شیره تریاک در طب سنتی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

رگ خواب مرد متولد بهمن

رگ خواب مرد متولد بهمن چیست؟ طالع بینی و پیدا کردن شخصیت افراد از روی ماه تولد همواره یکی از مورد علاقه ترین مباحث بین جوانان بوده است. تمام افراد ویژگی های اخلاقی منحصر به فرد خود را دارند و نمی توان هیچ دو فردی را پیدا کرد که ویژگی های شخصیتی کاملا یکسان داشته باشند. اما می توان گفت که برخی از ویژگی های اخلاقی کلی می تواند بین متولدین یک ماه تا حدودی مشترک باشد؛ با شدت و حدت متفاوت. برای به دست آوردن دل مردان متولد بهمن ماه می توان تا حدودی ب ویژگی های اخلاقی شان اتکا کرد. در ادامه به بررسی کامل رگ خواب مرد متولد بهمن می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طالع بینی کلیک کنید.

منبع: رگ خواب مرد متولد بهمن

برای دریافت مشاوره در زمینه رگ خواب مرد متولد بهمن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

رگ خواب مرد متولد بهمن

در مقاله ی امروز ابتدا فارغ از جنسیت نگاهی کلی به ویژگی های متولدین بهمن یا ماه فوریه میلادی می اندازیم و سپس به بررسی ویژگی های مرد متولد بهمن می پردازیم. اینجا آن چه متولد بهمن را از دیگران متمایز می کند، به شما نشان خواهیم داد. لازم به ذکر است که ویژگی ها می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند.



ویژگی های کلی متولدین بهمن

بهمن ماهی ها می خواهند دیگران آن ها را فراتر از یک نگاه صرفا تحریک آمیز ببینند. آن ها به دنبال یک شریک منطقی و معقول هستند. به طور کلی مهربان هستند وخیراندیش. تقریبا بهترین دوستی که می توانید به دنبالش باشید بین متولدین بهمن پیدا می کنید. آن ها صادق و روراست و فوق العاده باهوش هستند. متولدین این ماه سرد زمستانی، برای موفقیت در زندگی خود نیازی به دیگران ندارند و کاملاً مستقل عمل می کنند. برخی از ویژگی ها به شرح زیر است:


1. صریح و قابل اعتماد

متولدین این ماه بسیار جسور و بسیار راستگو هستند. این طور نیست که آن ها نمی توانند دروغ بگویند اما صادق بودن برای آن ها بسیار مهم است. آن ها ترجیح می دهند حقیقت ناخوشایند را بگویند تا چیزی را که دروغ است به زبان بیاورند. آن ها فارغ از اینکه صداقت شان چه عواقبی ممکن است به دنبال داشته باشد، همیشه به واقعیت ها پایبند هستند. به همین دلیل برخی افراد معتقدند که بهمن ماهی ها به احساسات دیگران توجه نمی کنند و ممکن است از آن ها اجتناب کنند. زیرا شنیدن حقیقت دشوار است.


2. منحصر به فرد و ثابت قدم

آن ها همیشه از قوانین و راه های خاص خود پیروی می کنند و هرگز از آنچه دیگران انجام می دهند کپی نمی کنند. این باعث می شود آن ها بسیار منحصر به فرد و ثابت قدم باشند. آن ها در تصمیم گیری های خود اعتماد به نفس بالایی دارند. از اشتباهات و تجربیات خود می آموزند. این طور نیست که آن ها عمداً کارها را متفاوت انجام دهند، بلکه این افراد بنا به طبیعت اصلی خود چنین رفتار می کنند.


3. مرموز

متولدین این ماه دوست ندارند در مورد احساسات شان خیلی صریح صحبت کنند. در مورد مسائل خود بسیار صادق هستند. اما به راحتی درباره اش صحبت نمی کنند. به همین دلیل گاهی سخت است آن ها را درک کنید یا بدانید که آن ها در مورد چه چیزی فکر می کنند. مرموز بودن جنبه مثبت هم دارد. این ویژگی مطلوب برای جنس مخالف است. از آنجا که آن ها چیزهای زیادی در مورد خودشان فاش نمی کنند، دیگران را کنجکاو می کنند که واقعاً چه کسی هستند. همین باعث تمایل به شناخت بیشتر آن ها می شود.




ویژگی های فکری و ذهنی متولد بهمن

متولدین این ماه تصورات و تخیلات گسترده ای دارند. ایده ها و نظرات هیجان انگیز زیادی هم دارند و می توانند واقعاً خارج از چارچوب فکر کنند. بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری از افراد متولد این ماه دانشمندان، نویسندگان، مبتکران یا مخترعین هستند. در هر زمینه ای که به این مهارت نیاز داشته باشد موفق هستند. حتی اگر این توانایی از بدو تولد دیده نشود، در مقطعی نشان داده خواهد شد. زیرا تمام متولدین فوریه این توانایی را در خود دارند.


توسعه برخی ایده های ذهنی آن ها تقریباً غیرممکن است. برای این منظور دائماً مسیر خود را تغییر می دهند. بسیار سخت کوش و تلخ به نظر می رسند اما با توجه دقیق تر، خواهید دید که همه این ها پوسته هستند و اسباب ناراحتی جدی نیستند. آن ها بیش ازحد اندیشمندانه و بیش از حد تحلیل گرانه برخورد می کنند. باید برای همه چیز راه حل پیدا کنند. اگر دیدید که مجلات را پرت می کنند و می چرخن ، احتمالاً به این دلیل است که نمی توانند جواب یک جدول کلمات متقاطع را پیدا کنند.


وفاداری از ویژگی های خوب بهمن ماهی ها

گل بنفشه شاخصه وفاداری به عهد و پیمان و به خصوص وفاداری به همسر است. شاید از همین جهت گل ماه تولد بهمن نیز بنفشه است. متولدین فوریه بسیار وفادار، دلسوز و فداکار هستند. آن ها هر نوع رابطه ای را بسیار جدی می گیرند، متعهد و اهل توجه هستند. این لیست از ویژگی های مثبتی است که نسبت به خانواده، کار، شرکا، همکاران و عزیزانشان نشان می دهند. به همین دلیل است که آن ها اغلب به عنوان یک فرد ایده آل در رابطه یا کار در نظر گرفته می شوند. مردم می توانند به آن ها وابسته باشند. آن ها حتی در شرایطی که دیگران مفید نیستند، می توانند مفید واقع شوند.


آن ها قوی هستند و لحظه را زندگی می کنند

منظور توانایی های جسمی آن ها نیست، بلکه منظور این است که متولدین فوریه از نظر احساسی قوی هستند. قدرت آن ها نشان می دهد که قادر به کنترل احساسات خود هستند و مهم نیست که چه وضعیتی است. حتی وقتی تحت تأثیر شخصی یا چیزی قرار بگیرند، می توانند به راحتی بر آن غلبه کنند. هچنین متولدین این ماه بسیار عاشق پیشه هستند.


رگ خواب مرد متولد بهمن | زندگی در لحظه

متولدین فوریه می توانند حواس شان را از آنچه در اطرافشان می گذرد متوقف کرده و خوشحال باشند. آن ها دوست ندارند عجله کنند و بیشتر کارها را با سرعت خودشان انجام می دهند؛ هربار یک قدم. این به آن ها کمک می کند تا نه تنها منطقی تر باشند و یا دانش بیش تری کسب کنند بلکه از چیزهای اطراف خود نیز قدردانی کنند. آن ها همیشه قبل از اقدام یا تصمیم گیری همه چیز را تجزیه و تحلیل می کنند. این ویژگی حتی می تواند دیگران را نیز درگیر کند تا آن ها به آنچه در اطرافشان می گذرد فکر کنند یا خوشحال شوند. برای اطلاع بیش تر از زندگی در لحظه کلیک کنید.


دیگر ویژگی های رفتاری بهمن ماهی ها

اصالت و خلاقیت متولدین ماه فوریه آن ها را به نوعی خاص و متفاوت تبدیل می کند. از آنجایی که بسیار مستقل هستند، ترجیح می دهند به جای فقط عضویت در گروه به عنوان یک فرد برجسته و رهبر شناخته شوند. همه این ها از آن ها یک شخصیت سرگرم کننده و دارای ذهنیت خوب می سازد. مردم هرگز از آن ها خسته نمی شوند. همه دوست دارند در اطراف این قبیل افراد باشند و حتی آرزو می کنند به نوعی خودشان مانند آن ها باشند.


متولدین این ماه مصمم‌اند و خود كنترلی دارند. آن ها در دستیابی به اهداف خود پافشاری می کنند. می توانند از عهده کارهای چالش برانگیز برآیند. گاهی ممکن است مدتی طول بکشد امادر نهایت آن ها به هدف خود می رسند و موانع را شکست می دهند. آنچه مهم است این است که هرگز تسلیم نمی شوند. هیچ سختی و مشکلی نمی تواند آن ها را متوقف کند. آن ها قوی هستند و می دانند چه کاری باید انجام دهند تا سرانجام موفق شوند.




ویژگی های منفی متولدین بهمن

در کنار همه خوبی ها به چند ویژگی اشاره می کنیم که می تواند جزو بخش تاریک شخصیت بهمن ماهی ها باشد. درست مثل باقی افراد در ماه های مختلف. برخی از ویژگی ها به شرح زیر است:


رگ خواب مرد متولد بهمن | فرمان پذیر نیستند

آن ها به طرز باورنکردنی عصیان می کنند. به هیچ وجه نمی توانید گام بعدی آن ها را پیش بینی کنید. همچنین ممکن است شما را به عنوان شخصی سرد و بی تفاوت مورد حمله قرار دهند. حال آنکه خود نه از انتقاد استقبال می کنند و نه اصولا معتقد به داشتن نکات منفی در خود هستند. متولدین فوریه به دو گروه تقسیم می شوند.


گروه اول: یک گروه کسانی هستند کاملا خجالتی و حتی ترسواند. آن ها بیش از حد حساس هستند و آنچه را که واقعاً هستند در پشت نقاب سهل انگاری پنهان می کنند.


گروه دوم: گروه دیگر متشکل از افرادی است که بر خلاف گروه اول عمل می کنند. همانطور که گفته شد آن ها می توانند نوآور باشند. اما این واقعیت وجود دارد که همه این توانایی ها و استعدادها می توانند منبع خطر از جانب آن ها باشند. آن ها آنقدر خواب می بینند که ارتباطشان با واقعیت قطع می شود. خیلی دور از واقعیت رویاهای خود را شروع می کنند. مایل به فداکاری هستند اما حتی آن را به سطح کاملا جدید می رسانند. اگر احساس کنند به فداکاری احتیاج دارید حاضرند به خود آسیب بزنند.


هر دوی این گروه ها هر از چند گاهی باید از دنیا و واقعیت جدا شوند، تجدید قوا کنند تا بتوانند هنگام بازگشت به درستی کار کنند. آن ها از این متنفر هستند که مردم در هر زمینه ای به آن ها مشاوره می دهند زیرا احساس می کنند هیچ کس حق ندارد آن ها را راهنمایی کند. معتقدند هر زمان که بخواهند می توانند هر کاری را که بخواهند انجام دهند.


ویژگی منفی متولدین بهمن در روابط دوستانه

اگرچه آن ها به راحتی دوست می شوند و به نظر اجتماعی می رسند، اما آن افراد را لزوما دوست خود نمی دانند. فقط به این دلیل که رفتار آن ها نسبت به کسی دوستانه به نظر می رسد، به این معنی نیست که آن ها را دوست خوب خود می دانند. حتی گاهی اوقات باعث می شوند مردم فکر کنند که نگاه از بالا به پایین به آن ها دارند یا در مورد چیزی که تخصصش را ندارند لاف می زنند. گویی که آن ها از هر کس دیگری در این دنیا بهتر هستند.


حاضر نیستند وقت خود را به هر کسی اختصاص دهند. شما می توانید تاریک ترین قسمت بهمن ماهی را هنگام خیانت یا ناامیدی مشاهده کنید. آن ها انتظارات زیادی از افراد دیگر دارند. بنابراین ناامید شدن بیش ترین چیزی است که به طور مداوم برای آن ها اتفاق می افتد. برای اطلاع بیش تر در زمینه روابط اجتماعی کلیک کنید.



رگ خواب مرد متولد بهمن (ویژگی های شخصیتی)

آن ها به هیچ وجه پرخاشگر نیستند. برخی از این مردان کاملاً وسواسی هستند و دلیل آن ممکن است ترس آن ها از میکروب و باکتری باشد. اگرچه ممکن است سعی کنند این ترس را از شما پنهان کنند. اما اگر یک نگاه دقیق به این مسئله بیندازید متوجه خواهید شد.


رگ خواب مرد متولد بهمن | درون گرایی

گاهی اوقات متولدین بهمن به منطقه امن و راحت خود فرو می روند. صحبت با دیگران را متوقف می کنند. احساس می کنند که دیگران باید این اجازه را به آن ها بدهند. بهتر است بگذارید به حال خود بمانند و فضای مورد نیازشان را به آن ها بدهید. وقتی آماده شوند تا به زندگی عادی خود برگردند، حتما این کار را می کنند و به محیط زندگی برمی گردند. با وجود همه ی این ها شیوه زندگی و نگرش آن ها با توجه به شرایطی که در زندگی تجربه می کنند تغییر می کند. برای اطلاع بیش تر در زمینه درون گرایی کلیک کنید.


ویژگی های اجتماعی متولدین بهمن ماه

وقتی صحبت از فعالیت های گروهی می شود، اگر آن ها بخشی از یک ورزش گروهی باشند، برای تک تک اعضای آن گروه به یک اندازه ارزش قائل هستند. آن ها به هیچ وجه در فعالیت های گروهی هم قابل انتقاد نیستند. نمی خواهند آن تصویر کاملی که دیگران از بهمن ماهی ها در ذهنشان است توسط کسی تخریب شود. تمام اعتماد و اطمینان خود را از دست می دهند اگر چنین اتفاقی رخ دهد.


رگ خواب مرد متولد بهمن | روابط اجتماعی و دایره دوستانه

وقتی پای دوستی در بین باشد، می توانید کاملا روی او حساب کنید. او در تمام فراز و نشیب ها کنار شما خواهد بود. همیشه فقط در حد یک تماس با شما فاصله دارد. مردان متولد فوریه دوستان زیادی دارند. تعداد دوستان شان بی نهایت است. زیاد حسادت نمی کنند اما می توانند حسود باشند. یک ویژگی خوب یا بد این است که آن ها افراد دیگر را در اولویت خود قرار می دهند.




زندگی عاشقانه و رمانتیک متولدین بهمن

از متولد بهمن نباید انتظار داشته باشید که همیشه با احساسات شدید رفتار کند. آن ها با عینک هایی که گل رز به آن ها اویخته شده است به ادم های زندگی خود نگاه می کنند. به همین دلیل تا زمانی که اشتباهی از ادم ها سر نزده و باعث ناراحتی عمیق نشود به همه اعتماد دارند.


وقتی شما به زندگی عاشقانه ی آن ها می آیید

یک پسر متولد فوریه ممکن است طوری رفتار کند که انگار اصلاً علاقه ای به شما ندارد. ناگهان از شما می خواهد با او ازدواج کنید؛ کاملا غافلگیرکننده. دلیل آن این است که همان قدر که دوست دارند دیگران در قلبشان را به روی او باز کنند، علاقه ای ندارند چیزی درباره زندگی شخصی خود فاش کنند. آن ها دائماً هر چیزی را که ممکن است اشاره ای به زندگی آن ها داشته باشد، پنهان می کنند. از منظر روانشناختی آن ها از سردرگمی افراد اطراف خود لذت می برند. وقتی صحبت از رابطه می شود، می توانیم به شریک زندگی اطمینان دهیم که آن ها هرگونه آرزوی شریک عاطفی را براورده می کنند.


رگ خواب مرد متولد بهمن | رابطه با همسر و شریک عاطفی

وقت زیادی را برای بررسی ازدواج صرف می کنند و به شدت بیماری وسواس دارند. شریک زندگی آن ها ممکن است با مشکل روبرو شود اما مساله اساسی این است که شما انتظار دارید آن ها مانند سایر مردان باشند؛ چنین توقعی براورده نخواهد شد. آن ها وقتی شما را ناامید می کنند که بفهمید هیچ چیزشان شبیه بقیه نیست. مردان متولد فوریه ممکن است قادر به ابراز عشق خود به شما نباشند و این ممکن است گاهی توسط شریک زندگی سو تعبیر شود. اما زندگی با این مردان می تواند به همان اندازه بدون ابراز عشق پرشور باشد.


شاید بدترین ویژگی آن ها این واقعیت باشد که تقریباً طول می کشد تا ازدواج کنند اما دوباره به خصایص شریک زندگی آن ها هم بستگی دارد. از ان جایی که آن ها با دوستانشان پیوند زیادی دارند و گاهی اوقات این را عشق می دانند، یک زن ایده آل برای آن ها کسی است که بهترین دوست شان باشد.



پیشنهاد برای بهبود رابطه با مرد متولد بهمن

شما به عنوان یک شریک، باید هنگام برقراری ارتباط بسیار محتاط باشید. کلمه ای که برای شما هیچ معنی ندارد می تواند منبع خیالات و فکرهای ناراحت کننده ی بیش از حد آن ها باشد. دائماً به این فکر می کنند که منظورتان از آن کلمه واحدی است که گفتید چه بوده است. مگر اینکه آن را شفاف کنید و خیالش را از بابت منظورتان راحت کنید.


زن مورد علاقه مرد متولد بهمن

برای اینکه شخص مورد علاقه او باشید، باید مرموز باشید. یک کتاب باز هرگز چشم بیننده را به خود جلب نمی کند. همانطور که قبلا ذکر کردیم، آن ها بیش از حد اهل تجزیه و تحلیل هستند. بنابراین هر کاری که به عنوان شریک زندگی آن ها انجام دهید مدت ها در ذهن آن ها شکل می گیرد و باقی می ماند. مثلا از عطری که استفاده کرده اید گرفته تا لباسی که می پوشید. ممکن است بخواهند عطر مورد علاقه تان را هدیه بدهند. تا وقتی که عطر را پیدا نکند، یک قدم هم عقب نشینی نمی کنند.


بعد از اینکه آن ها شریک زندگی خود را انتخاب کردند احساس امنیت می کنند. به فکر چیزهای مهم دیگری در زندگی خود می افتند. قلب شکسته چیزی نیست که آن ها بخواهند آن را بروز بدهند. آنان دل شکستگی هایشان را پنهان نگه می دارند. زیرا نمی خواهند چیزی درباره خودشان فاش کنند. برای به دست آوردن دل مرد متولد بهمن ماه می توانید از افراد متخصص حامی هنر زندگی کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.


منبع: رگ خواب مرد متولد بهمن

برای دریافت مشاوره در زمینه رگ خواب مرد متولد بهمن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

ویتامین E پوست را تیره می کند

باید دانسته شود که ویتامین ها و نه تنها صرفا ویتامین E، عوارض جدی به همراه خواهد داشت. از همین رو افرادی که به دنبال استفاده از ویتامین ها هستند، باید به این موضوع آگاهی داشته و با دستور و تجویز پزشک مصرف ویتامین را آغاز کنند. اما در نهایت ویتامین E می تواند در جلوگیری و درمان انواعی از بیماری ها موثر واقع شود. در ادامه به فواید ویتامین E پرداخته خواهد شد.

آیا ویتامین E پوست را تیره می کند؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا یک شناخت مختصر در مورد ویتامین E کسب و سپس با دانش بدست آمده پاسخ داد که آیا استفاده از ویتامین E بر روی پوست، باعث تیرگی پوست می شود یا خیر. اما باید بیان شود که بدن در طول زندگی خود به انواع ویتامین ها نیاز دارد و ویتامین E نیز یکی از انواع ویتامین هست که بسیار برای بدن ضروری است و به همین ترتیب باید از آن به طور مستمر برای ایجاد سلامتی استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای کسب آگاهی در زمینه مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: ویتامین E پوست را تیره می کند

برای دریافت مشاوره در زمینه ویتامین E پوست را تیره می کند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

ویتامین E

ویتامین E مانند انواع ویتامین B از جمله ویتامین های محلول در چربی است و در واقع یک ریز مغذی به شمار می رود و برای سلامتی بدن بسیار پر اهمیت خواهد بود. ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدان داشته و از بدن در برابر رادیکال ها و برخی مواد شیمیایی محافظت می کند. ویتامین E امروزه برای پوست و برای از بین بردن و یا پیشگیری و جلوگیری از پیری پوست و چین و چروک های صورت بسیار به کار برده می شود. ویتامین E همچنین در درمان بیماری ها و حتی پیشگیری و درمان انواعی از سرطان ها نیز تاثیر خواهد داشت.


خواص ویتامین E

در راستای بیان فوایدی از ویتامین E ابتدا باید به این موضوع پرداخته شود که ویتامین E در پیشگیری از سرطان هایی نظیر سرطان پروستات، سرطان دهان و سرطان پوست نقش دارد. ویتامین E با جلوگیری از تخریب سلول ها همچنین نقش محافظتی را ایفا می کند و می تواند در جلوگیری از تخریب سلول ها بسیار موثر باشد. از آن جایی که ویتامین E با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند باعث شود تا رگ های خونی صدمه ندیده و از همین رو در پیشگیری از سکته قلبی بسیار موثر خواهند بود.


طی تحقیقاتی که در مورد ویتامین E به عمل آمده باید به این نکته اشاره شود که اکثر بیماری های حاصل از کمبود ویتامین E در بدن می توانند منجر به بروز بیماری های قبلی عروقی شده و با مسدود شدن دیواره ی رگ های ورودی و خروجی به خون می توانند باعث به وجود آمدن و بروز سکته قلبی شوند. همچنین ویتامین E در جلوگیری از بروز سکته مغزی در افراد غیر سیگاری می تواند بسیار موثر باشد.


اما متاسفانه تاثیری در جلوگیری از بروز سکته مغزی در افراد سیگاری نخواهد داشت از همین رو باید این نکته بیان شود که افراد سیگاری با استعمال سیگار می توانند به بی تاثیر شدن بسیاری از دارو ها و ویتامین ها در جلوگیری از بیماری های مرتبط با استعمال سیگار کمک کنند. از آن جایی که ویتامین E می تواند رادیکال های آزاد را ازبین ببرد، از همین رو می تواند در جلوگیری از آلزایمر و بیماری های فراموشی بسیار موثر واقع شود. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه بیماری آلزایمر کلیک کنید.




منابع ویتامین E

از جمله مواد غذایی که دارای مقادیری از ویتامین E هستند و می توانند کمبود این ویتامین در بدن را تامین کنند، می توان به مغزهای روغنی اشاره کرد که در آن ها مقادیری از ویتامین E یافت خواهد شد. این مواد مغزی روغنی می توانند شامل روغن تخمه آفتابگردان، روغن فندق، روغن بادام، روغن بادام هندی و… باشند. از جمله مواد خوراکی دیگری که در آن وجود ویتامین E تایید شده است، می توان به میوه هایی از حمله هلو و مارچوبه اشاره کرد. همچنین بیش ترین مقادیر ویتامین E در جوانه ی گندم یافت می شود و باید این نکته را متذکر شد که اولین بار در کشف ویتامین E، این ویتامین را از جوانه ی گندم بدست آورده و استخراج کردند‌.


برای تغذیه و جلوگیری از کمبود ویتامین E می توان از طریق مغز های روغنی، این ویتامین را تامین و به این ترتیب از کمبود ویتامین E در بدن جلوگیری شود. البته باید بیان شود که ویتامین E به صورت مصنوعی نیز می تواند به بدن انتقال یابد به طوری که با تزریق و یا استفاده از قرص ها و کپسول های حاوی ویتامین E می توان ویتامین E بدن را تامین و با توجه به تغذیه مناسب و استفاده از مغز های روغنی از کمبود ویتامین E در بدن جلوگیری شود‌.


البته باید دانسته شود تغذیه ی ویتامین E از طریق کپسول و قرص و تزریق مواد حاوی مقادیر ویتامین E می تواند باعث آسیب به کلیه شود زیرا وجود بیش از حد ویتامین E در بدن باعث ناتوانی کلیه در دفع این مواد شده و از همین رو می تواند به کلیه آسیب رساند. به این ترتیب بهترین نوع تغذیه و جلوگیری از کمبود ویتانین E در بدن با مصرف مواد روغنی و همچنین استفاده از روغن این مواد خواهد بود.





کمبود ویتامین E

کمبود ویتامین E در بدن می تواند به بیماری هایی از جمله انواع سرطان و همچنین بیماری های قلبی عروقی منجر شود. از آن جایی که ویتامین E در سیستم اعصاب مرکزی می تواند به سالم ماندن و نحوه کارایی سیستم اعصاب مرکزی انجامد، کمبود این ویتامین می تواند باعث شود افراد دچار ضعف عضلانی شده و به عدم تعادل در افراد می انجامد‌. افرادی که با کمبود ویتامین E دچار ضعف عضلانی و عدم تعادل می شوند، می توانند با استفاده از قرص ها و کپسول های ویتامین E و همچنین با تغذیه مناسب و استفاده از موادی که دارای ویتامین E هستند، به کاهش ضعف عضلانی و کاهش عدم تعادل در بدن خود کمک کنند.


همچنین کمبود ویتامین E می تواند روند سیگنال رسانی به اعصاب حرکتی را مختل و از این طریق باعث می شود افراد در حرکت های خود نتوانند به صورت هماهنگ حرکت کنند. همچنین می توان این نکته را اظهار داشت که کمبود ویتامین E از آن جا که باعث ضعیف شدن گیرنده های نوری در شبکیه چشم می شوند، می تواند باعث کاهش وضوح دید شود. از همین رو در دراز مدت باعث کاهش دید و همچنین ازبین رفتن دید در افراد خواهد شد. ویتامین E از آن جا که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود، کمبود ویتامین E می تواند منجر به کاهش سیستم ایمنی بدن و از همین رو افزایش ابتلا به بیماری هایی که سیستم ایمنی بدن در کاهش ابتلا به آن ها نقش دارد، شود. برای اطلاع از تاثیر استرس بر سیستم ایمنی کلیک کنید.



عوارض جانبی مصرف ویتامین E

ویتامین E می تواند در افرادی باعث ایجاد سر درد و احساس تهوع شود. عمدتا این افراد باید ویتامین E را از طریق تغذیه مواد حاوی ویتامین E تامین کنند. زیرا این مواد عوارض جانبی را به حداقل رسانده و از ایجاد چنین حالاتی جلوگیری می کنند. اما استفاده از قرص ها و کپسول های حاوی مقادیر ویتامین E می تواند باعث به وجود آمدن عوارض جانبی این ویتامین در بدن شود. همان طور که در بالا نیز گفته شد، ویتامین E می تواند باعث مشکلاتی در کلیه شود و از همین رو می تواند باعث نارسایی کلیه گردد.


در بسیاری از مواقع مصرف بیش از اندازه ی ویتامین ها و همچنین ویتامین E می تواند باعث شود که کلیه نتواند آن ویتامین را دفع کرده و از همین رو باعث به وجود آمدن نارسایی کلیه شود. اما در نهایت می توان این نکته را اظهار داشت که استفاده از ویتامین E عوارض جانبی خطرناک ندارد و عوارض جانبی که مطرح گردید، می تواند موقتی بوده و پس از مصرف و دفع ماده بهبودی حاصل شود.





ویتامین E پوست را تیره می کند | ویتامین E برای پوست

ویتامین E می تواند به گونه ای باعث تغذیه پوست شده به طوری که اعصاب پوست را تغذیه کرده و از بروز چین و چروک های ناشی از آفتاب سوختگی و حتی از پیری زودرس پوست جلوگیر کند. استفاده از ویتامین E برای پوست می تواند منجر به صافی و همچنین سفید و شفاف شدن پوست شده و به این ترتیب می تواند باعث به وجود آمدن پوستی جوان شده و به جوان سازی پوست صورت کمک کند. همچنین استفاده از ویتامین E می تواند برای درمان جای جوش و لکه های به وجود آمده از آفتاب سوختگی که با قرار گیری در معرض آفتاب به وجود می آید، بسیار مناسب بوده و به کاهش جای جوش و لکه های ناشی از آفتاب سوختگی انجامد.


همچنین استفاده از ویتامین E برای بهبود جای زخم بسیار موثر است و می تواند به بهبود زخم کمک کرده و بهبود را تسریع کند. استفاده از ویتامین E می تواند به مرطوب سازی پوست بسیار کمک کرده و جایگزینی برای کرم های آبرسان باشد. از آن جا که این ویتامین محلول در چربی است، بسیار سنگین تر از مواد آبی می باشد و از همین رو می تواند در مرطوب سازی پوست موثر واقع شود. همان طور که گفته شد ویتامین E می تواند با جلوگیری از برخورد اشعه ماورابنفش بر روی پوست از آفتاب سوختگی جلوگیری کند.


ویتامین E برای دور چشم

ویتامین E می تواند برای سیاهی دور چشم بسیار موثر واقع شده و باعث شود سیاهی دور چشم به طور مستمر و آرام از بین رود. سیاهی دور چشم می تواند باعث شود افراد برای بهبود این سیاهی و ازبین رفتن آن به استفاده از کرم های سفید کننده رو آورند. اما می توان با استفاده از ویتامین E و ماساژ مواد حاوی ویتامین E در زیر چشم از سیاهی دور چشم جلوگیری کرده و همچنین سیاهی دور چشم را از بین برد. به همین منظور استفاده از ویتامین E می تواند برای سیاهی دور چشم بسیار موثر بوده و سیاهی دور چشم را به طور کامل درمان کند.




آیا ویتامین E باعث تیرگی پوست می شود؟

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد و با توجه به این که افراد برای ازبین بردن جای جوش و لک های پوستی خود به استفاده از روغن ویتامین E و کپسول و قرص های ویتامین E رو می آورند، از همین رو این ویتامین در به ازبین بردن تیرگی های پوست بسیار نقش داشته و می تواند به جوان سازی پوست و همچنین به صافی و شفافی و زیبایی پوست بسیار کمک کند. این که استفاده از ویتامین E می تواند به تیرگی پوست منجر شود به احتمال زیاد یک فرضیه اشتباه بوده و به اثبات نرسیده است.


زیرا این ویتامین خود می تواند به رفع تیرگی های پوستی انجامد و این تیرگی ها را درمان کند. به کاهش سیاهی دور چشم و حتی از بین رفتن سیاهی دور چشم کمک کرده و این سیاهی ها را درمان می کند. می تواند لک های ناشی از آفتاب سوختگی را درمان کند و به این طریق می تواند باعث جوان سازی، شادابی و سفیدی و شفافی پوست شود. پس می توان گفت که استفاده از ویتامین E برای پوست نه تنها باعث تیرگی نمی شود، بلکه به شفافیت پوست نیز بسیار کمک خواهد کرد.



ویتامین E پوست را تیره می کند | سخن آخر

در نهایت باید بیان شود ویتامین E یکی از ویتامین های موثر در حیات انسان بوده و به جز خواصی که برای نرمی و صافی پوست دارد، در واقع در حیات انسان بسیار موثر است. این ویتامین نه تنها به پوست آسیب نرسانده و باعث تیرگی پوست نمی شود، بلکه می تواند به شفاف شدن و سفید شدن پوست بسیار کمک کرده و پوست صاف و نرم و شفافی برای افراد به ارمغان آورد. از همین رو استفاده از روغن ویتامین E می تواند به جوان سازی پوست بسیار کمک کند. ویتامین E همچنین برای افزایش ایمنی بدن می تواند بسیار موثر باشد اما باید این نکته را در نظر گرفت که مصرف بیش از حد این ویتامین می تواند عوارض جبران ناپذیری از جمله نارسایی کلیه را به همراه داشته باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.


منبع: ویتامین E پوست را تیره می کند

برای دریافت مشاوره در زمینه ویتامین E پوست را تیره می کند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

رگ خواب مرد متولد آبان ماه

رگ خواب مرد متولد آبان ماه چیست؟ رگ خواب اصطلاحی است که بسیار با آن مواجه شده اید. حتما دیده اید که در برخورد با برخی از افراد نمی توان کاری را از پیش برد تا زمانی که فرد دیگری تنها با چند جمله او را قانع می کند. آگاهی از رگ خواب به افراد کمک می کند تا ارتباط موثر تری با یکدیگر برقرار نمایند. درست است که هر فردی ویژگی های خاص خود را دارد اما تحقیقات نشان داده برخی از ویژگی ها شخصیتی بین افراد متولد یک ماه یا حتی فصل تا حدودی شبیه است. در ادامه مقاله به بررسی بیش تر رگ خواب مرد متولد آبان ماه می پردازیم.
منبع: رگ خواب مرد متولد آبان ماه

برای دریافت مشاوره در زمینه رگ خواب مرد متولد آبان ماه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

رگ خواب و مزیت دست یابی به آن

سرخرگ کاروتید، شاهرگی دو طرفه و مهم در گردن است که اگر یک طرف آن را در انسان به آرامی مالش دهیم، احساس سستی و کاهش تپش قلب را به دنبال دارد و اگر دو طرف آن را به سرعت و با شدت مالش دهیم، خونرسانی به مغز کاهش می یابد و حتی فرد ممکن است به سمت بیهوشی برود. با توجه به این کارکرد، ضرب المثل معروف رگ خواب کسی را به دست آورن معنا فراتری را در بر می گیرد و این معنا فراتر، اشاره به یافتن راه نفوذ و تسلط بر کسی است. از اصطلاح رگ خواب بیشتر در مذاکره ها و مباحثه های چندین نفره استفاده می شود اما این اصلاح و کاربرد آن در روابط دو نفره و مباحثه های بین آن ها به خصوص در روابط بین دو جنس مخالف برحسته تر و مهم تر می شود.


اهمیت دست یابی به رگ خواب دیگران

همه انسان ها نقاط مثبت و منفی بسیاری دارند. این نقاط گاهی آشکاراند و گاهی هم منفی و در طولانی مدت مشخص می شوند. نقاط مثبت توانایی های آن ها است و نقاط منفی، ضعفشان در جنبه ها و مسائل مختلف است. با توجه به این ویژگی ها هر کسی قلق خاص خودش را در زندگی دارد که به این قلق، به اصطلاح رگ خواب می گویند. شناختن رگ خواب آن ها و به دست آوردن آن به ما کمک می کند که بهتر و بیشتر آن ها را بشناسیم و در نتیجه بهتر با آن ها رابطه برقرار کنیم.


وقتی آدم‌ ها با خصوصیات و رفتار های دیگران و همچنین با شیوه و سبک زندگی که در آن بزرگ شده‌اند، آشنایی نداشته باشند، در روابط بین ‌فردی خود دچار مشکل می‌شوند و این اتفاق به‌ صورت پررنگ ‌تری در روابط بین زن و مرد و به صورت روابط زناشویی خود را نشان می‌دهد. برای جلوگیری از این مشکلات، باید بپذیرید که شما و همسرتان دو آدم متفاوت هستید و دلیلی ندارد مثل هم باشید و این تفاوت ناشی از سبک ‌های زندگی و شیوه ‌های متفاوت و گاها متضاد تربیتی است؛ اما لزوما وجود این تفاوت ها بد یا مشکل زا نیست.



رگ خواب در زنان و مردان

زن و مرد هر دو انسان اند و بر همین اساس حقوق مساوی دارند ولی به دلیل تفاوت فیزیولوژیکی بر خواسته از تفاوت ژنی که با هم دارند، نوع، میزان و چگونگی برآورده کردن نیازهایشان تا حدی متفاوت است ولی این تفاوت ها خیلی زیاد و گسترده نیستند، بنابراین می توان گفت که مردان و زنان بیشتر از آن که متفاوت باشند با هم شباهت دارند؛ از ساختار های مغزی مشابه تا خواسته‌ها و نیازهای یکسانی که در پیشرفت زندگی و برقراری ارتباط دارند و تفاوت ‌های آن ها اگرچه مهم هم باشد‌، ولی درعین حال جزئی است.


هر انسانی منحصر به فرد است و هر چقدر بیشتر و بهتر بدانید که انسان ها از چه رفتارهایی خوششان می آید و یا از چه رفتارهایی خوششان نمی آید، بهتر می توان با آن ها رابطه ای مناسب و با ثبات برقرار کرد؛ چه جنس مذکر باشند چه جنس مونث و حتی در پاره ای از موارد، جنسیت مشخصی ندارند.




آیا ماه تولد، رگ خواب و نوع آن را مشخص می کند؟

حال سوالی که پیش می آید این است که آیا عواملی نظیر روز، ماه، سال، محل تولد و… در تعیین ویژگی های انسان نقش دارند و یا خیر؟ جواب این سوال بله است. البته با بررسی تحقیقات انجام شده، به این نتیجه می‌رسیم که بازه زمانی مورد نظر در این نوع مطالعات، بزرگ ‌تر و فراتر از روز و ماه است. یعنی اگر بخواهیم بپذیریم که تاریخ تولد روی شخصیت تأثیر می گذارد، چنین تأثیری را بهتر است در مورد فصل ها مطرح و بررسی کرد. وقتی تغییر در حد چندین ماه باشد، در برخی مطالعات تفاوت ‌های فیزیولوژیک و شخصیتی را تأیید می‌کنند. بطور مثال نتیجه چند نمونه از مطالعات در این باره در ادامه آمده است:


_یک مطالعه که بر روی صد نفر انجام شده نشان می‌دهد که سطح ویتامین D و قدرت سیستم ایمنی متولدین نیمه‌ی بهار، کمی پایین‌تر از متولدین نیمه‌ی پاییز است.


_بیشتر مطالعاتی که در رابطه با طول عمر انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که متولدین پاییز و اوایل زمستان، در مقایسه با متولدین بهار و تابستان، کمی بیشتر عمر می‌کنند.


_تحقیقات متعددی تأیید کرده‌اند که میزان دوپامین در خون انسان متولد فصل پاییز بیشتر از متولد فصل بهار است.


_تحقیقات متعددی نشان می‌دهند که احتمال مشاهده اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی در متولدین زمستان بیشتر از متولدین سایر فصل‌های سال است.


تفاوت در ویژگی های شخصیتی و فیزیولوژیک افراد متولد فصل ‌های مختلف، تنها به یک یا چند عامل محدود و جزئی مربوط نمی‌شود. مدت زمان تابش نور در فصل‌های مختلف، رطوبت هوا، دمای متوسط و رژیم غذایی مادر در طول مدت بارداری، جنینی و حتی نوزادی کودک از جمله عواملی اند که به تاثیر گذاری آن ها بر ویژگی های انسان و رگ خواب او اشاره شده است.


فاصله تصور تا حقیقت

درست است كه همه آدم‌ ها و البته همه مردها از كلیشه‌ های رفتاری مشابهی پیروی می‌كنند اما نباید فراموش كرد كه همین آدم ها در نوع خودشان مردانی منحصر به ‌فرد هستند كه ممكن است بسیاری از رفتارهایشان در آن كلیشه‌ها نگنجند. وقتی آدم‌ها با خصوصیات و رفتارهای دیگران و همچنین با شیوه و سبک زندگی که در آن بزرگ شده‌اند آشنایی نداشته باشند، در روابط بین ‌فردی خود دچار مشکل می‌شوند و این اتفاق به‌صورت پررنگ ‌تری در روابط بین زن و مرد و به صورت روابط زناشویی خود را نشان می‌دهد. داشتن زندگی و رابطه ای آرام و عاشقانه و به دور از جنجال زمانی امکان پذیر است که زن و شوهر بتوانند رگ خواب هم را شناخته و به دست بگیرند.


برای جلوگیری از مشکلات، باید در قدم اول پذیرفت که شما و شریک زندیگی تان دو آدم متفاوت هستید (جدا از کلیشه های جنسیتی مرد و زن)، پس دلیلی وجود ندارد که مثل هم باشید و این تفاوت مثل هم نبودن ناشی از سبک ‌های متفاوت زندگی و شیوه ‌های متفاوت و متضاد تربیتی و زیستی است؛ ولی لزوما وجود این تفاوت ها بد و مشکل زا نیست. در حقیقت اگر به آن ها رسیدگی نشود، مثل هر تضاد و تفاوت دیگری می تواند به طور تدریجی رابطه را به سمت و خامت و پایان ببرد. برای اطلاع از دعوای میان زوجین کلیک کنید.


تصور جامعه از مردان

متاسفانه در بیشتر جوامع دنیا این ذهنیت ساخته شده است که مردان باید از همان دوران کودکی مطابق با ارزش‌های فرهنگی و هنجارهای مردانه رفتار کنند. این هنجارها شامل کنترل عواطف مرد توسط خودش، برنده و برتر بودن به هر قیمتی و آسیب‌پذیر نبودن است. در مقابل اگر آن ها از این قواعد تمام و کمال پیروی نکنند و عواطف خود را نشان دهند، اغلب از جانب دیگران به داشتن رفتاری زنانه متهم می‌شوند.


البته اگر پای درد دل آقایان بنشینید، می بینید که از دامن زدن خانم ها به این ضعف سیستماتیک گلایه های جدی و اساسی می کنند اما تحقیقات نشان داده مردانی که سرسختانه از معیارهای معمول جنس مذکر تبعیت کنند، با احتمال بیشتری عواطف خود را سرکوب می‌کنند و این امر آن ها را آسیب ‌پذیر تر کرده و عاملی فشارزا برای خودشان می شود که تاثیر آن در روابط بین فردی نیز دیده می شود به خصوص در محیط خانوادگی و روابط زناشویی. در واقع جامعه به افراد می‌آموزد و می گوید که ارزش جنس مذکر به نقش او در محیط اجتماعی است؛ یعنی توانایی او در فعالیت، قبول مسئولیت، کنترل کردن و برتر بودن و کسب موفقیت در ابعاد مختلف جامعه، نه صحبت ها و عملکردهای رمانتیک و عاشقانه ای که هر کسی از همسرش انتظار دارد.


واقعیت مردان

اما حقیقت این است که زیر ماسک این معیارها و هنجارها، او انسانی است درست مثل شما‌ که می‌خواهد به دلیل چیزی که هست مورد توجه و عشق نزدیکترین افراد زندیگیش ( بخصوص اعضای خانواده و عشق زندگی خود) قرار بگیرد. پس اولین و اساسی ترین قدم در ارتباط با مرد دلخواهتان، این است که بنوانید او را به خاطر خودش و جدا از موقعیت اجتماعی که دارد، دوست داشته باشید.


در اینجا این جمله طلایی جیل وبر پررنگ است “مرد شما عمیقا می‌خواهد که او را به خاطر خودش دوست داشته باشید، نه به دلیل کارهایی که می‌تواند برای شما انجام دهد” بنابراین برای داشتن یک زندگی مشترک موفق، باید عاشق همسرتان باشید و یار او در تمام زندگی باشید و از کلیشه های جنسیتی مرد بودن و زن بودن دوری کنید و همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که جدا از جنسیت دو انسان متفاوت اما عاشق هستید که برای پایداری عشق و رابطه بین خودتان باید تلاش کنیت و یکدیگر را همراهی نمایید.




خصوصیات و رگ خواب مرد متولد آبان ماه

برخی از شایع ترین ویژگی های مردان آبان ماهی و رگ خواب آن ها به شرح زیر می باشد:


1. رفتار مشابه با دیگران

تا به حال به دقت به تصویر یک عقرب نگاه کردید؟ جانوری کوچک که اگر بهش کاری نداشته باشید، حتی به دنبال شما هم نمی افتد چه برسد به اینکه بخواهد شما را نیش بزند. اما اگر او را تحریک کنید به سرعت به شما واکنش نشان می دهد و این واکنش می تواند بسیار دردناک و حتی مرگبار باشد. شاید به همین دلیل است که سمبل و نماد ماه آبان، عقرب است. اگر با آن ها با صداقت و درستی برخورد کنید، آن ها نیز روندی مشابه در پیش می گیرند ولی اگر با آن ها با صداقت و درستی برخورد نکنید آن ها نه تنها با شما بطور مشابه برخورد می کنند بلکه از مهلک ترین توانایی هایشان برای انتقام و ضربه زدن به شما استفاده می کنند.


2. رگ خواب مرد متولد آبان ماه | کمال گرایی

مردان آبانی انتظارات کمال گرایانه ای از خودشان دارند و اگر شما به عنوان شریک زندگیشان در این مسیر آن ها را یاری ندهید، به سرعت در دید آن ها شخصی منفور و حتی دشمنی برای نابود شدن می شوید و او در موقعیت های مختلف به دنبال نابودی و تخریب شخصیتی شما است. آن ها جاه طلب هستند و به شدت برای ساختن رویاهای خودشان، هر چند دست نیافتنی تلاش می کنند. اگر در این راه شما با آن ها همراهی نکنید و رویاهای آن ها را مسخره کنید، هر چقدر هم عاشق و شیفته شما باشند، این عدم همراهی مثل پتکی در ذهن آن ها عمل می کند و در نهایت حتی در اوج عشق هم نیش خود را به شما می زنند.


در حقیقت آن ها عدم همراهی شما را مشابه خنجری از پشت می دانند که هیچوقت آن را فراموش نمی کنند و حتی به ندرت می بخشند. می توان دلیل این مسئله را در کمال گرایی و هدف گرایی آن ها یافت. در نتیجه میزان حساسیت بالایی در برابر گفته ها و رفتار شما یه خصوص در برابر رفتار و گفته های خودشان، دارند و شما ناخواسته هم، می توانید آن ها را به نقطه جوش و حتی گسستگی برسانید. برای اطلاع از غلبه بر کمال گرایی کلیک کنید.


3. رگ خواب مرد متولد آبان ماه | هیجانی بودن

مردان متولد آبان، به شدت متکی به خودشان هستند اما در مواجه با عشق سریعا شکست می خورند، زیرا حساسیت پذیری بالایی نسبت به محیط دارند و اگر عاشق شما بشوند، حتی‌ زمانی‌ که‌ به‌ ظاهر خونسرد، آرام‌ و خویشتن ‌دار هستند، درونشان‌ پر از آشفتگی، انرژی‌، عاطفه‌ و احساسات است‌. به دلیل هیجانی بودن ممکن است با هر حرکت شما خوشحال شوند و یا به طور پرخاشگرانه ای به هم بریزند و حتی اگر در اون لحظه هم به شما پرخاش نکنند، ولی همچنان از شما ناراحت می مانند و کینه شما را به دل می گیرند تا زمانی که به اصطلاح زهر خودشان را به روی شما بریزند.



شما عشق او هستید، بنابراین حساسیتی که نسبت به شما پیدا می کند، چند برابر هر چیز دیگری است. ارتباط عاشقانه‌ از دید آن ها امری‌ مقدس‌ است و از بعدی معنوی گونه‌ به‌ آن‌ نگاه می کنند. ازدواج‌ به‌ نظر آن ها یک‌ پیوند روحانی‌ به‌ شمار می‌آید. درواقع‌ مردان متولد آبان مثل‌ بنزینی هستند که‌ شما حکم کبریتی خاموش را برای آن ها دارید؛ اگر در موقعیتی بحرانی حرف و یا کاری خاص از سوی شما به خصوص در رابطه با او سر بزند، شما کبریتی روشن برای او می شوید و او به شدت به شما پاسخ می دهد حتی اگر عشق زیادی به شما داشته باشد.


4. شجاعت

این مردان شجاعت بسیار بالایی دارند. این افراد به شدت روحیه ماجراجویی قوی دارند و اهل خطر پذیری هستند. از شکست عصبانی می شوند ولی داغون نه و به دلیل حس مبارزه و برتری طلبی که دارند دوباره به سمت موانع حمله می کنند. به همین دلیل در بسیاری‌ ازحرفه‌ها و مشاغل‌ متنوع موفقیت‌ کسب‌ می نمایند. آن ها را می توان افرادی دانست که به سرعت می توانند رهبر گروهی می شوند حتی اگر آن گروه کوچک باشد، ولی در عین حال به سرعت هم می توانند شکست بخورند به خصوص اگر از سمت افراد مهم زندگیشان، حمایتی دریافت نکنند. و در نهایت توصیه می شود که برای اطلاع بیش تر از رگ خواب مردان متولد آبا از افراد متخصص کمک بگیرید. برای اطلاع بیش تر و دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.


منبع: رگ خواب مرد متولد آبان ماه

برای دریافت مشاوره در زمینه رگ خواب مرد متولد آبان ماه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

ازدواج افراد درونگرا و برونگرا

قطعا یکی از چالش برانگیزترین موردهای ازدواج، ازدواج افراد درونگرا و برونگرا است. در واقع این ازدواج را باید اتحاد دو قطب مخالف هم نامید. دو انسان از دو دنیای مختلف با علائق وسلیقه‌های کاملا متفاوت. آیا می‌توان برای چنین ازدواجی آینده روشنی تصور کرد و به آن امیدوار بود؟ متاسفانه وقتی افراد تصمیم به ازدواج می‌گیرند، کمتر به لایه‌های درونی شخصیتی یکدیگر دقت دارند. یا شاید بهتر است بپذیریم تا زمانی که افراد زیر یک سقف زندگی نکرده‌اند، شناخت کامل از یکدیگر امکانپذیر نیست. اما مسلم است که در مورد ازدواج نمی‌توان آزمون و خطا کرد و مانند گذشتگان همه چیز را نصیب و قسمت دانست. خوشبختانه امروزه با وجود مراکز مشاوره‌های قبل از ازدواج و کمک گرفتن از متخصصین، می‌توان یک شناخت کافی از خود و فرد مقابل پیدا کرد و با آگاهی کامل برای تشکیل زندگی اقدام نمود. برای اطلاع از مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج افراد درونگرا و برونگرا

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج افراد درونگرا و برونگرا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

تفاوت افراد درونگرا و برونگرا

در جامعه، زوج های بسیاری را می بینیم که از این اختلافات شخصیتی خود و همسرشان رنج می برند. با اینکه سالیان درازی است که در کنار هم زندگی می کنند، اما هنوز هیچ راهکاری برای حل مشکلات خود ندارند.ما سعی می کنیم در این نوشته کمی دقیق تر به این مقوله بپردازیم و راهکارهایی را ارائه دهیم. به همین منظور ابتدا لازم است به طور اجمالی به مقایسه ساختار رفتار افراد درونگرا و برونگرا بپردازیم:


_افراد درونگرا بیشتر روی احساسات و دنیای درونی خود تمرکز دارند در حالی که افراد برونگرا بیشتر توجه خود را معطوف دنیای بیرون می کنند.


_افراد درونگرا، اصولا کم حرف و ساکت هستند و در درون خود به تجزیه و تحلیل مسائل پیرامون می پردازند. اما افراد برونگرا غالبا با صدای بلند حرف می زنند و عملگرا هستند.


_درونگراها از جمعیت و شلوغی دوری می کنند و از تنهایی بیشتر لذت می برند. اما برونگراها بیش تر اوقات خود را در دورهمی ها و جمع های دوستانه می گذرانند و تنهایی را دوست ندارند.


_افراد درونگرا غیر از تعداد محدودی دوست صمیمی ونزدیکان درجه اول، کس دیگری را در لیست معاشرت خود ندارند. اما افراد برونگرا همیشه در حال معاشرت با تعداد زیادی دوست و آشنا و همکار و همسایه و… هستند.


_درونگراها قبل از انجام کارهایشان تحقیق می کنند و چندان ریسک پذیر نیستند. اما افراد برونگرا خیلی سریع دست به کار می شوند و اصلا به دنبال دلیل و منطق نمی گردند.


_افراد درونگرا کارهای مستقل را بر کار گروهی ترجیح می دهند و برای تصمیم گیری مستقل عمل می کنند. اما افراد برونگرا کار تیمی را ارجح می دانند و معمولا دیگران را از تصمیمات خود باخبر می کنند. برای اطلاع بیش تر از درون گرایی و برون گرایی کلیک کنید.



نظریات مختلف در مورد ازدواج افراد درونگرا و برونگرا

با توجه به تفاوت های فردی و شخصیتی عنوان شده، می بینیم که فرد درونگرا درست نقطه مقابل فرد برونگرا است و هردو مخالف هم عمل می کنند. حالا این سوال پیش می آید که آیا ازدواج فرد درونگرا با یک فرد برونگرا به مصلحت طرفین است یا خیر. در این مورد دو نظریه وجود دارد:


نظریه اول

گروهی معتقد به جذب نقطه مخالف هستند. این گروه باور دارند که انسان، ناخودآگاه به دنیای ناشناخته و متضاد خود کشش دارد. همین امر باعث می شود افراد به تیپ شخصیتی مخالف خود علاقمند شوند. اعتقاد طرفداران این نظریه این است که در چنین شرایطی تعادل برقرار می شود. چون دنیا با همین تضادها تکامل یافته است.


این گروه می گویند در این نوع ازدواج افراد می توانند به هم کمک کنند. بوسیله نقاط قوت طرف مقابل، نقاط ضعف خود را از بین ببرند. از لحاظ هیجانی نیز معتقدند که زندگی این افراد از حالت یکنواختی خارج می شود زیرا اگر دو درونگرا و یا دو برونگرا باهم ازدواج کنند گذشته از یکنواختی زندگی، نقاط ضعف این دو گروه بیشتر می شود و همین امر می تواند دردسر ساز شود.


نظریه دوم

اما نظریه دوم از زاویه دیگری به این موضوع نگاه می کند. این نظریه می گوید ازدواج افراد درونگرا و برونگرا زندگی را تبدیل به میدان مین می کند که هر لحظه امکان انفجار دارد. این نظریه عنوان می کند که زندگی مشترک افراد درونگرا و برونگرا به دلیل عدم درک متقابل، محکوم به جدایی است.


طبق این نظریه، زندگی مسالمت آمیز افراد درونگرا و برونگرا فقط در صورتی امکان پذیر است که طرفین درک بالایی از تفاوت شخصیت یکدیگر داشته باشند و برای اختلافات خود راه حل های منطقی و اساسی به کار ببرند. داشتن چنین انتظاری از افرادی که ممکن است کمترین اطلاعات روان شناختی نداشته باشند، بسیار خوش باورانه است.





مشکلات ازدواج افراد درونگرا و برونگرا

چند درصد از ازدواج افراد درونگرا و برونگرا موفق بوده و چند درصد با شکست مواجه شده است؟ به طور قطع آمار دقیقی وجود ندارد. اما با نگاهی به زندگی مشترک اطرافیان خود می توانیم یک آمار غیر رسمی مبنی بر مشاهدات خود داشته باشیم. حتی اگر زندگی این افراد سالیان سال پابرجا بوده باشد، باز هم شاهد مشکلات فراوانی خواهیم بود. وقتی پای صحبت هایشان بنشینید، بی شک گلایه ها و حرف های زیادی از دعواها و مشاجرات خود دارند و این کاملا طبیعی است. مانند برخورد امواج خروشان و پرتلاطم اقیانوس با صخره های سخت و سنگی!


با دقت درتفاوت های فردی افراد درونگرا و برونگرا می توان حدس زد که چه مشکلاتی در زندگی این افراد به وجود می آید. یک نمونه کوچک این است که فرد درونگرا دارای حس قوی رازداری است و اصلا دوست ندارد دیگران از مسائل شخصی و خصوصی زندگی او مطلع شوند. در مقابل این فرد، همسری را تصور کنید که یک برونگرای کامل است. از اینکه مشکلات زندگی خود را برای اطرافیانش بازگو کند حس خوبی پیدا می کند و با مشورت و مشارکت دیگران سعی می کند مشکلاتش را حل کند. مسلما این کار همسر برونگرا، دلخوری و عدم رضایت فرد درونگرا را در پی خواهد داشت. برای اطلاع در زمینه دعوای بین زوجین کلیک کنید.


ازدواج افراد درونگرا و برونگرا؛ یک جنگ تمام عیار یا یک آتش بس عاشقانه؟

انتخاب با خود افراد است. با دانستن تفاوت های فردی میان این دو تیپ شخصیتی متفاوت، کاملا مشخص است که موانع بسیاری می تواند بر سر راه این افراد در امر ازدواج و زندگی مشترک باشد. اما آیا به راستی اگر دو فرد با این خصوصیات متضاد به یکدیگر علاقمند شدند، باید احساس قلبی خود را نادیده بگیرند و هر دوی آن ها به سویی بروند؟ قطعا این طور نیست. فاکتورهای زیادی در بهبود روند زندگی مشترک این افراد موثر هستند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


_میزان شدت درونگرا و برونگرا بودن افراد

_میزان شناخت آن ها از خود و میزان شناخت آن ها از تیپ شخصیت مخالف خود

_و اینکه آیا خواستار تغییر در شخصیت خود هستند یا خیر





راه حل مشکلات زوج های درونگرا وبرونگرا

در ادامه به چند تکنیک روان شناختی جهت حل مشکلات ناشی از ازدواج افراد درونگرا و برونگرا می پردازیم.


1. رسیدن به بلوغ فکری

بلوغ فکری نوعی تکامل ذهنی و فکری است که فرد بتواند مسائل را به خوبی تحلیل کرده و واقعیت موضوع را درک کند و اصلا به سن و سال افراد مرتبط نیست. چه بسا کسانی که د رسنین میانسالی به سر می برند اما مانند یک نوجوان خام و کم تجربه رفتار می کنند. عکس این قضیه هم صادق است. وقتی افراد در زندگی مشترک به بلوغ فکری رسیده باشند، مطمئنا با دید بازتری به مشکلات نگاه خواهند کرد و با بروز اختلافات، سعی در رفع آن ها خواهند داشت. برای آگاهی بیش تر توصیه می شود مقاله چگونه بالغ شویم را مطالعه فرمایید.


2. شناخت کامل از روحیات و شخصیت خود و همسر

شاید در بسیاری از موارد، مشکل از آن جایی شروع می شود که فرد برداشت درست و آگاهانه ای از خود ندارد. یعنی حتی تکلیفش با خودش هم مشخص نیست. در این مورد باید گفت خانه از پای بست ویران است چرا که خود آگاهی، سنگ بنای یک زندگی مشترک سالم و ماندگار است. وقتی فرد مهارت خودشناسی نداشته باشد، مسلم است که از مهارت شناخت دیگران هم بی بهره است. اما وقتی زوجین از خود و همسر خود شناخت کافی داشته باشند و به تفاوت ها و اختلافات یکدیگر واقف باشند، در مواقع بروز اختلافات دچار تنش نخواهند شد و آگاهانه رفتار خواهند کرد.


3. ازدواج افراد درونگرا و برونگرا | پذیرش تفاوت ها و درک متقابل

بعد از اینکه زوجین به تفاوت های شخصیتی یکدیگر پی بردند، باید سعی کنند که آن تفاوت ها را به عنوان بخش جدایی ناپذیری از زندگی مشترکشان بپذیرند. به عنوان مثال وقتی مرد دارای شخصیت برونگرا است و دوست دارد همراه با همسرش معاشرت بیشتری با دیگران داشته باشد،باید این مسئله را در نظربگیرد که معاشرت زیاد می تواند همسر درونگرای او را آزاد دهد. پس لازم است در این مورد مراعات حال همسر خود را بکند و هر دو باید به یک توافق درستی رسیده باشند. به طوری که هیچ یک باعث آزار دیگری نشود.


4. برنامه ریزی برای سازگاری بیشتر با هم

داشتن یک برنامه با در نظر گرفتن علاقه ها و خواسته های هر دو طرف می تواند بسیاری از سوءتفاهم ها را برطرف کرده و دلخوری ها و مشاجرات همسران درونگرا و برونگرا با این روش به حداقل می رسد.


5. تلاش برای متحول شدن و رسیدن به تعادل

این اصل در واقع در تمام موردهای ازدواج صدق می کند. تمام افراد جامعه با هر تیپ شخصیتی و در هر مقام و مرتبه ای که باشند، دارای نقاط ضعفی هستند. این را باید به خاطر داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. اساسا یکی از اهداف ازدواج به تکامل رسیدن افراد است و این مسئله در ازدواج فرد درونگرا و برونگرا بیش تر تاکید می شود. این افراد باید بکوشند تا برای ایجاد تعادل در شخصیت یکدیگر تلاش کنند.


6. ازدواج افراد درونگرا و برونگرا | دانستنی های ازدواج

ازدواج یکی از بزرگترین و مهمترین اتفاقات زندگی است که می تواند پله صعود و تکامل و خوشبختی باشد. یا بالعکس ممکن است زندگی را متلاشی کرده و سعادت و آرامش را از انسان سلب کند. پس در وهله اول برای یک انتخاب درست و در مرحله بعدی برای حفظ و نگهداری آن باید کوشید. به شیوه ای که عزت نفس و احترام طرفین محفوظ باشد.


در حالت معمولی ازدواج یک نوع شراکت همه جانبه است. در کنار هم قرار گرفتن دو فرهنگ و دونوع شیوه تربیت و دو مزاج کاملا مجزا و متفاوت. اما در مورد ازدواج افراد درونگرا و برونگرا بحث به همین جا ختم نمی شود. در این ازدواج ما شاهد دو جهان بینی متفاوت هستیم. افراد درونگرا و برونگرا در جزئی ترین مسائل زندگی هم با یکدیگر اختلاف نظر دارند. این اختلافات از شلوغی خانه و معاشرت با دوستان و همسایه گرفته تا تصمیمات بزرگ تر و جدی تر زندگی وسعت دارند. برای اطلاع از ازدواج موفق کلیک کنید.


7. مشاوره درمانی

در زندگی شتابزده و پرسرعت امروز، افراد جامعه عموما خیلی احساسی تصمیم می گیرند. نمی توان انتظار داشت که انسان ها همیشه خط کش به دست باشند یا درحال اندازه گیری پارامترهای خوب و بد و درست و غلط پیشامدهای زندگی باشند. در بسیاری از مواقع بدون اینکه خود افراد متوجه باشند درگیر مسائل و مشکلات زندگی مشترک می شوند. زندگی همواره در حال سورپرایز کردن آدم ها است. بر این اساس تعداد زوج هایی که با وجود تیپ شخصیتی متفاوت همچنان کنارهم زندگی می کنند و دچارمشکلات فراوانی می شوند، کم نیستند. اما برای حل مشکل باید راه حلی جستجو کرد.




بیشتر افراد هیچ آگاهی و تخصصی در این زمینه ندارند. علیرغم میل شدید به ایجاد تغییر در خود و رسیدن به یک زندگی ایده آل در کنار کسی که دوستش دارند، صرفا به دلیل تضاد تیپ شخصیتیشان، با شکست مواجه می شوند. در چنین مواقعی است که حضور یک متخصص بهداشت روان و روانشناس می تواند نجات دهنده باشد. می توان با یاری گرفتن از متخصصان روانشناس به انجام تمرین های اصولی بپردازید. بدون اینکه زندگی را به کام خود و اطرافیان تلخ کنید تحولات عظیمی در زندگی خود ایجاد نمایید. این گونه طعم شیرین آرامش و خوشبختی را درکنار عزیزانتان یقینا خواهید چشید. متخصصان حامی می توانند در این زمینه یاری تان کنند. برای اطلاع از مشاوره تلفنی کلیک کنید.


منبع: ازدواج افراد درونگرا و برونگرا

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج افراد درونگرا و برونگرا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

غلظت اسپرم چقدر باید باشد؟

غلظت اسپرم چقدر باید باشد؟ اگر قصد بارداری دارید باید بدانید که تعداد اسپرم بسیار مهم است. تعداد غیرطبیعی اسپرم علاوه بر مشکل در باروری ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای نیز باشد. تعداد اسپرم طبیعی از ۱۵ میلیون اسپرم تا بیش از ۲۰۰ میلیون اسپرم در میلی لیتر (میلی لیتر) منی است. میزان کمتر از ۱۵ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر یا ۳۹ میلیون اسپرم در هر انزال، کم در نظر گرفته می شود. تعداد اسپرم زیاد یا بالاتر از حد متوسط ​​بیش از ۲۰۰ میلیون اسپرم در میلی متر است. شما می توانید تعداد اسپرم خود را از طریق تجزیه و تحلیل اسپرم تعیین کنید. می توانید تجزیه و تحلیل را در مطب پزشک، کلینیک باروری یا آزمایش خانگی انجام دهید. در ادامه به بررسی کامل میزان اسپرم می پردازیم. برای اطلاع بیش تر از مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: غلظت اسپرم چقدر باید باشد؟

برای دریافت مشاوره در زمینه غلظت اسپرم چقدر باید باشد؟ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

اسپرم با کیفیت چیست؟

حتی اگر تعداد اسپرم طبیعی داشته باشید، آن ها هنوز باید آنقدر سالم باشند که بتوانند از واژن همسرتان به دهانه رحم و از رحم به لوله های رحمی برسند. اگر آن ها نباشند ، شما برای بارور کردن تخمک ها مشکل خواهید داشت. وقتی اسپرم کافی نداشته باشید، احتمال رسیدن ان ها در مرحله تخمک گذاری به تخمک کمتر است که می تواند منجر به مشکلات باروری شود.


سه روش وجود دارد که پزشک می تواند سالم یا با کیفیت بودن اسپرم را تشخیص دهد. ما به طور مختصر به بررسی هریک می پردازیم. برای اطلاع از علائم تخمک گذاری کلیک کنید.


روش های بررسی کیفیت اسپرم

بررسی تعداد : این میزان اسپرم شما در هنگام انزال را اندازه گیری می کند. به یاد داشته باشید که برای داشتن تعداد اسپرم طبیعی به حداقل ۱۵ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی نیاز دارید.


بررسی میزان جنبش : پزشکان این را تحرک می نامند. این سرعت حرکت اسپرم به سمت مقصد نهایی خود را اندازه گیری می کند. لازم است که حداقل ۵۰٪ از اسپرم در حال حرکت باشد.


بررسی ساختار : اسپرم های طبیعی سرهای تخم مرغی شکل و دم های طولانی دارند. اسپرم از این دم ها برای شنا کردن به سمت تخمک استفاده می کند. هرچه نطفه طبیعی تر داشته باشید، راحت تر می توانند به تخمک شریک زندگی شما برسند.


یک روش خانگی برای بررسی کیفیت اسپرم

کیت های آزمایش تعداد اسپرم خانگی که بسته های آزمایش خانگی برای باروری مردان است که می توانید آن ها را از داروخانه ها تهیه نمایید. این آزمایشات نشان می دهد که تعداد اسپرم شما کم است یا خیر. اگر ترجیح می دهید فعلا با پزشک مشورت نکنید، امتحان کردن یکی از تست ها برای پی بردن به وضعیت سلامت اسپرم گزینه خوبی خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که اگرچه تحقیقات تولیدکنندگان نشان می دهد که این آزمایشات می تواند نشانه ای دقیق از تعداد اسپرم باشد، اما به هر حال آن ها به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته اند و جایگزینی برای معاینه پزشک نیستند.


شیوه بررسی کیت های آزمایشی خانگی

برخی از کیت های آزمایش خانگی تعداد اسپرم را کمتر از ۲0 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی طبقه بندی می کنند. در جدیدترین دستورالعمل های بین المللی آمده است که هر تعدادی بالاتر از ۱۵ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع طبیعی است. برخی از کیت ها فقط تعداد اسپرم را بررسی می کنند نه موارد دیگری که می توانند بر باروری تأثیر بگذارند؛ از جمله توانایی حرکت اسپرم (تحرک). پس بهتر است از کیتی استفاده کنید که هر دو مورد را اندازه گیری کند.


کیت ها تا چه حد قابل اعتماد هستند ؟

در حالی که این آزمایشات ممکن است گاهی اوقات وسیله مفیدی برای بررسی از تعداد اسپرم شما باشد، در عین حال ممکن است به شما اطمینان کاذب بدهد یا ممکن است تعداد اسپرم شما را کم نشان دهد در حالی که کاملاً طبیعی است. اگر نگران وضعیت باروری خود هستید، بهتر است برای تجزیه و تحلیل مایع منی در یک آزمایشگاه معتبر به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.




غلظت اسپرم چقدر باید باشد | تعداد کم اسپرم

اگر تلاش کرده اید که بچه دار شوید و این اتفاق نمی افتد، ممکن است تعداد اسپرم کمی داشته باشید. اما نگران نباشید چراکه این یکی از رایج ترین دلایل ناباروری مردان است. تعداد اسپرم کم که اولیگواسپرمیا نیز نامیده می شود، مساله ای است که طی آن یک مرد کمتر از ۱۵ میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی داشته باشد. داشتن تعداد کم اسپرم می تواند بارداری طبیعی را دشوارتر کند. اگرچه بارداری های موفق هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد. مشکلات مربوط به اسپرم از جمله تعداد اسپرم کم و مشکلات کیفیت اسپرم، کاملاً رایج است. آن ها عاملی برای حدود ۱ از ۳ عدد زوج هستند که برای باردار شدن تلاش می کنند.


مسائل متعددی می تواند منجر به کم شدن تعداد اسپرم شود. از جمله مشکلات پزشکی قبلی، سن و محیط اطراف شما. فاکتورهای سبک زندگی شما نیز در این امر بسیار تاثیر دارد. بنابراین اگر سیگار می کشید یا از داروهای تفریحی استفاده می کنید، آگاهی داشته باشید که می توانند بر قدرت باروری شما تأثیر بگذارند.



چرا تعداد اسپرم مهم است؟

اگر می خواهید به طور طبیعی باردار شوید، تعداد اسپرم سالم اغلب جزو ضروریات لازم است. حتی اگر فقط با یک اسپرم و یک تخمک طول بکشد تا باردار شوید، اسپرم سالم تر هر ماه احتمال بارداری شما را افزایش می دهد. حتی اگر سعی در باردار شدن ندارید، تعداد اسپرم شما می تواند معیار مهمی برای سلامت کلی باشد.


یک مطالعه نشان داد که در مردان با تعداد اسپرم پایین احتمال بیش تری وجود دارد که درصد بیش تری از چربی بدن (دور کمر بزرگتر و شاخص توده ی بدنی بالاتر) و فشار خون آن ها بالاتر از مردان با تعداد اسپرم بالاتر باشد. آن ها همچنین احتمال بیشتری برای ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی را تجربه کردند. به همین دلایل اگر تعداد اسپرم شما کم است، ممکن است پزشک برای مراقبت های اولیه بخواهد سطح تستوسترون، سبک زندگی و سلامت کلی شما را ارزیابی کند.




غلظت اسپرم چقدر باید باشد | تجزیه و تحلیل مایع منی چیست؟

اگر یک سال تلاش برای بارداری موفقیت آمیز نبوده است، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. برای شما و همسرتان توصیه خوبی است که مشاوره بگیرید. زیرا مشکلات باروری می تواند شرایط روحی و روابط زنان و مردان را تحت تاثیر قرار دهد. قبل از تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی، مهم است که بفهمید مسئله دقیقا چیست. یکی از آزمایشاتی که پزشک عمومی می تواند ترتیب دهد، تجزیه و تحلیل مایع منی است. کاری که انجام می گیرد این است که نمونه ای از منی برای بررسی کیفیت و کمیت اسپرم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. نتایج معمولاً طی یک هفته در دسترس هستند.


در صورت طبیعی نبودن نتایج، آزمایش باید تکرار شود تا از صحت آن اطمینان حاصل شود. این به طور معمول پس از ۳ ماه انجام می شود. پزشک عمومی می تواند در صورت مشاهده هر مشکلی شما را به یک متخصص در زمینه ناباروری مردان در بیمارستان محلی یا کلینیک باروری ارجاع دهد.


درک تجزیه و تحلیل مایع منی

تست های تجزیه و تحلیل مایع منی برای موارد زیر استفاده می شوند: تعداد اسپرم (حجم) شکل اسپرم حرکت اسپرم یا تحرک اسپرم تعداد، شکل و تحرک اسپرم برای آزمایش ناباروری مرد فاکتور مهمی است. پزشک شما ممکن است آزمایش سه نمونه از اسپرم ها را در ویزیت های مختلف برای گرفتن تجزیه و تحلیل دقیق توصیه کند. آزمایشات در خانه فقط تعداد اسپرم را آزمایش می کند. اگر علاقه مند به تجزیه و تحلیل کامل هستید با پزشک خود صحبت کنید.


غلظت اسپرم چقدر باید باشد | جدول نتایج تجزیه و تحلیل اسپرم

نتایج تجزیه و تحلیل مایع منی سالم یا طبیعی که توسط سازمان بهداشت جهانی تعیین شده است اینجا اورده شده است. از آنجا که نتایج ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد، نتایج به صورت محدوده و تقریبی ارائه می شوند.


تعداد کل اسپرم در انزال 39-928 میلیون، حجم انزال 1.5 – 7.6 میلی لیتر، غلظت اسپرم 15-259 میلیون در میلی لیتر، تحرک کلی (پیشرونده و غیر مترقی) 40–81 درصد، تحرک پیشرونده 32-75 درصد، ریخت شناسی اسپرم 4-48 درصد




تعداد اسپرم چگونه بر باروری تأثیر می گذارد؟

تعداد اسپرم می تواند بر باروری تأثیر بگذارد. زیرا احتمال باردار شدن شریک زندگی با کاهش تعداد اسپرم کاهش می یابد. مشکلات مربوط به کیفیت اسپرم نیز می تواند بر احتمال بارداری شما در یک زن تأثیر بگذارد. فاکتور ناباروری مردان، اغلب به دلیل کم بودن تعداد اسپرم، دلیل رایجی است که بسیاری از زوجین در فرایند بارداری با آن روبرو می شوند. اما زوجین ممکن است سایر موارد بهداشتی را نیز تجربه کنند که می تواند بر باروری تأثیر بگذارد. در برخی موارد، ناباروری ممکن است به دلیل عوامل زنانه باشد. مانند: ذخیره تخمدان کم، یک لوله فالوپ مسدود شده و آندومتریوز


برخی مشکلات ممکن است نتیجه عدم تلاش برای بارداری در مدت طولانی باشد. در بسیاری از موارد ممکن است بعد از شش ماه تا یک سال بارداری رخ ندهد در حالی که هیچ نگرانی از نظر مسائل مرتبط با باروری وجود ندارد. برای اطلاع بیش تر در زمینه دلایل ناباروری کلیک کنید.



چه عوامل بیرونی روی کاهش تعداد اسپرم اثرگذار است؟

ناباروری یا تعداد کم اسپرم ممکن است توسط تعدادی از عوامل ایجاد شود از جمله:

_ژنتیک

_جراحی های گذشته

_سلامت عمومی

_بیماری های منتقله از راه جنسی

پزشک می تواند تعداد اسپرم شما را ارزیابی کند و درمان را توصیه کند.




غلظت اسپرم چقدر باید باشد | دلایل تعداد کم اسپرم

در بسیاری از موارد مشخص نیست که چه چیزی باعث کم شدن تعداد اسپرم می شود. بعضی اوقات مشکلات مربوط به تعداد و کیفیت اسپرم با موارد زیر مرتبط است:


_عدم تعادل هورمونی، مانند هیپوگنادیسم (کاهش تولید هورمون)


_یک مشکل ژنتیکی مانند سندرم کلاین فلتر که از کودکی بیضه رشد نکرده است.


_یک مشکل ساختاری؛ به عنوان مثال لوله هایی که ناقل اسپرم هستند توسط بیماری یا جراحت آسیب دیده و مسدود می شوند یا از بدو تولد وجود ندارند.


_عفونت دستگاه تناسلی مانند کلامیدیا، سوزاک یا پروستاتیت (عفونت غده پروستات)


_واریکوسل (بزرگ شدن رگ های بیضه)


از علل دیگر کم شدن تعداد اسپرم

_جراحی قبلی در بیضه یا ترمیم فتق

_بیضه ها بیش از حد گرم می شوند

_مصرف بیش از حد الکل سیگار کشیدن و استفاده از مواد مخدر مانند ماری جوانا یا کوکائین

_داروهای خاص از جمله درمان جایگزینی تستوسترون، استفاده طولانی مدت از استروئیدهای آنابولیک، داروهای سرطان (شیمی درمانی)، برخی از آنتی بیوتیک ها و برخی از داروهای ضد افسردگی

_اضافه وزن یا چاقی



گزینه های احتمالی درمان

برای درمان تعداد کم اسپرم ها روش هایی وجود دارد که با از میان برداشتن علل بوجود امدن مشکل می تواند کمک شایانی به بهبود باروری در مردان باشد. از جمله این روش ها به عناوین زیر اشاره می کنیم.


عمل جراحی : اگر مبتلا به واریکوسل یا انسداد عروق هستید، اصلاح یا ترمیم جراحی ممکن است توصیه شود.


آنتی بیوتیک ها : اگر عفونت باکتریایی روی تعداد اسپرم یا باروری شما تأثیر بگذارد، پزشک ممکن است پزشک آنتی بیوتیک تجویز کند.


دارو یا مشاوره : این موارد ممکن است برای مشکلات مقاربت جنسی مانند انزال زودرس یا اختلال نعوظ استفاده شود.


درمان های هورمونی: برای مواردی که سطح بالا یا پایین هورمون بر ناباروری تأثیر می گذارد، درمان های هورمونی ممکن است کمک کند.


برقراری رابطه جنسی: پزشک شما ممکن است در ابتدا پیشنهاد کند که سعی کنید تعداد دفعات رابطه جنسی را برای مدت کمی بیشتر افزایش دهید. بسیاری از زوجین در طول سال دوم تلاش باردار می شوند. برای اطلاع بیش تر توصیه می شود مقاله چگونه باردار شویم را مطالعه فرمایید.


غلظت اسپرم چقدر باید باشد | چشم اندازهای درمانی

فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند بر تعداد اسپرم تأثیر بگذارد. از جمله انتخاب سبک زندگی یا شرایط پزشکی زمینه ای. اگر تعداد اسپرم کم باشد، پزشک ممکن است گزینه هایی را برای افزایش تعداد اسپرم به فرد متقاضی پیشنهاد دهد یا در صورت لزوم وی را به یک متخصص اورولوژی یا متخصص باروری ارجاع می دهد. اگر تعداد اسپرم شما کم است و امیدوارید فرزند خود را باردار شوید، امروزه گزینه های زیادی برای باروری وجود دارد مانند لقاح آزمایشگاهی (آی وی اف) و آی وی اف با تزریق اسپرم داخل سیتوپلاسمی. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه لقاح مصنوعی کلیک کنید.




بهبود تعداد اسپرم از طریق تغییر سبک زندگی

در حالی که بسیاری از دلایل کم شدن تعداد اسپرم نیاز به مداخله پزشکی دارد ، اما انتخاب سبک زندگی نیز می تواند در این امر موثر باشد. موارد زیر ممکن است تعداد اسپرم را بهبود بخشد:


_لاغر شدن زیاد، چاقی یا اضافه وزن می تواند باعث کاهش تعداد اسپرم شود. سعی کنید از طریق رژیم غذایی و ورزش وزن خود را در محدوده ایده آل نگه دارید.


_از مکمل های ویتامین استفاده کنید. برای بررسی کمبود ویتامین از پزشک خود آزمایش خون بخواهید. آن ها ممکن است افزودن غذاهای جدید به رژیم غذایی یا مصرف مکمل هایی برای کمک به بازیابی سطح ویتامین و مواد معدنی را توصیه کنند.


_از سو مصرف مواد، از جمله نوشیدن زیاد و مصرف مواد مخدر یا دخانیات خودداری کنید.


_لباس زیرهای نخی و گشاد بپوشید.برای اطلاع بیش تر در زمینه سبک زندگی کلیک کنید.


بعد از چه مدت باید برای بررسی مشکل باروری به پزشک مراجعه کرد؟

اگر شما بیش از 35 سال دارید و از شش ماه قبل در تلاش برای باردار شدن هستید، ممکن است پزشک شما را به یک متخصص باروری ارجاع دهد. اگر بیش از یک سال است که قصد بارداری دارید، شما و همسرتان زیر 35 سال نیستید، برای مراجعه به پزشک خود اقدام کنید. در مورد نگرانی های خود با پزشک مشورت کنید.



غلظت اسپرم چقدر باید باشد | راه های بالا بردن کیفیت اسپرم

خوشبختانه موارد زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا میزان اسپرم سالم و با کیفیت بدن شما افزایش یابد. این راهکارها به شرح زیر هستند:


_ورزش کنید. مسلم است ورزش متوسط ​​می تواند روحیه شما را تقویت کند. اما به نظر می رسد که می تواند تعداد اسپرم را نیز افزایش دهد. محققان دریافته اند مردانی که حداقل سه بار در هفته و به مدت ۱ ساعت ورزش می کنند، تعداد اسپرم در حال حرکت خود را نیز افزایش می دهند.


_استرس را کنار بگذارید. این سخت تر از آن است که به نظر می رسد اما باید این کار را انجام دهید. به خصوص اگر در تلاش برای بچه دار شدن هستید. در مطالعه ای که روی ۹۵۰ مرد انجام شد، محققان دریافتند در مردانی که بیش از دو واقعه استرس زا قبل از شروع درمان ناباروری داشته اند، احتمال کمبود اسپرم و تحرک آن ها زیاد است.


_اگر سیگار می کشید آن را ترک کنید. مردانی که سیگار می کشند به احتمال زیاد تعداد اسپرم، تراکم و تحرک کم تری دارند. همچنین در مقایسه با مردانی که سیگار نمی کشند، منی کم تری تولید می کنند.


_تغذیه سالم و درست را در پیش بگیرید. انتخاب یک رژیم غذایی از میوه ها و سبزیجات تازه ممکن است کیفیت مایع منی شما را افزایش دهد. خوردن غذاهای چرب کمتر و کمی پروتئین نیز می تواند کمک کننده باشد. برای اطلاع از تغدیه سالم کلیک کنید.


منبع: غلظت اسپرم چقدر باید باشد؟

برای دریافت مشاوره در زمینه غلظت اسپرم چقدر باید باشد؟ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

تست هوش گاردنر

تست هوش گاردنر چیست؟ با شنیدن کلمه ی هوش ممکن است بلافاصله مفاهیمی چون تست و ضریب هوشی به ذهن شما خطور کند. هوش اغلب به عنوان پتانسیل فکری ما تعریف می شود. چیزی که ما با آن متولد شده ایم، قابل اندازه گیری است و ظرفیتی که به سختی قابل تغییر است هوش نامیده می شود. با این حال در سال های اخیر، دیدگاه های دیگری درباره هوش ظاهر شده است. سه دسته گسترده از توانایی هایی که افراد در آن ها جای می گیرند یادگیری تصویری، یادگیری شنیداری و یادگیری حرکتی هستند. اما فراتر از این سه دسته، بسیاری از نظریه ها و رویکردهای دیگری نیز در مورد توانایی یادگیری انسان ایجاد شده است که انواع هوش گاردنر از این موارد می باشد. در ادامه به توضیح بیش تر تست هوش گاردنر می پردازیم.

منبع: تست هوش گاردنر

برای دریافت مشاوره در زمینه تست هوش گاردنر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

مبدأ تست هوش چندگانه

از جمله تئوری های بسط یافته هوش، نظریه ی هوش های چندگانه است که توسط هوارد گاردنر اچ و الیزابت هابز، استاد تحقیق و شناخت در آموزش و پرورش در دانشگاه هاروارد توسعه یافت. کارهای اولیه گاردنر در روانشناسی و بعداً در شناخت انسان و پتانسیل انسانی، منجر به رشد نظریه شش هوش اولیه ی او شد. هوارد گاردنر، روانشناس رشد ۹ نوع هوش را توصیف کرد. از جمله هوش مکانی و هوش زبانی.


اثر اصلی او، قاب ذهن در سال ۱۹۸۳ منتشر شد و تحت تأثیر آثار آلفرد بینه و روانشناس آلمانی ویلیام استرن قرار گرفت که اصطلاح ضریب هوش را ابداع کرده بود. گاردنر در الگوی هوش خود، آن را به عنوان توانایی یادگیری برای حل مشکلات تعریف می کند و از هوش به عنوان توانایی بالقوه ی زیست روانشناختی برای پردازش اطلاعات نام می برد.




نظریه هوش چندگانه

این نظریه نشان می دهد که دیدگاه های روان سنجی سنتی نسبت به هوش بسیار محدود هستند. گاردنر اولین بار تئوری خود را در کتابی به نام قاب های ذهن بیان کرد. جایی که وی پیشنهاد داد همه افراد انواع مختلفی از هوش را دارا هستند. گاردنر پیشنهاد کرد که هشت هوش وجود دارد و اضافه کردن احتمالی نهمین عنوان هوشی معروف به هوش اگزیستانسیالیستی را پیشنهاد داده است.


او برای به دست آوردن طیف وسیعی از توانایی ها و استعدادهایی که مردم دارند این نظریه را مطرح می کند که افراد فقط یک طیف از ظرفیت فکری ندارند. بلکه دارای انواع مختلفی ازهوش هستند. در حالی که یک فرد ممکن است به صورتی ویژه در یک زمینه خاص مانند هوش موسیقی قوی باشد، درعین حال به احتمال زیاد دارای طیف وسیعی از دیگر توانایی ها نیز می باشد. به عنوان مثال ممکن است فردی همزمان در هوش کلامی، موسیقایی و طبیعت گرایی قوی باشد.



انتقادهای وارده به نظریه گاردنر

گاردنر اظهار داشت اگرچه هر فرد ممکن است تا حدی از انواع مختلف هوش برخوردار باشد، اما همیشه یک شکل غالب یا اصلی وجود دارد. گاردنر به هر یک از اشکال مختلف هوش اهمیت یکسانی داد و معتقد بود که آن ها قالبیت پرورش و تقویت را دارند. در غیر اینصورت نادیده گرفته شده و ضعیف می شوند. با این حال عمدتاً به دلیل فقدان شواهد تجربی مورد استفاده در تأیید تفکر وی، بخشی از نظریه ی گاردنر مورد انتقاد قرار گرفته است.


از جمله مورد انتقاد روانشناسان و مربیان است. این منتقدان استدلال می کنند که تعریف گاردنر از هوش بسیار گسترده است و هشت هوش متفاوت وی به سادگی نشان دهنده استعدادها، ویژگی های شخصیتی و توانایی ها است. در صورتیکه آن ها بر این باورند که خود هوش به طور کلی بیانگر این ویژگی هاست نه یک شکل متمایز و تفکیک شده از آن. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره فردی کلیک کنید.



ایده تئوری هوش های چندگانه از کجا می آید؟

دیدگاه این است که افراد به روش های مختلف یاد می گیرند. هوش چندگانه نظریه ای را توصیف می کند که روش های مختلف دانش آموزان را برای یادگیری و کسب اطلاعات توصیف می کند. این هوش های چندگانه از استفاده از کلمات، اعداد، تصاویر و موسیقی گرفته تا اهمیت تعاملات اجتماعی، درون نگری، حرکت فیزیکی و هماهنگی با طبیعت را شامل می شود. بر این اساس درک اینکه یک دانش آموز از کدام نوع هوش برخوردار است، می تواند به معلمان کمک کند سبک های یادگیری را تنظیم کنند و مسیرهای شغلی خاصی را برای زبان آموزان پیشنهاد دهند.


تعریف گاردنر از هوش

از نظر گاردنر هوش پتانسیل زیست روانشناختی برای پردازش اطلاعاتی است كه می تواند در یك محیط فرهنگی فعال شود تا مشكلات را حل كند یا محصولی را تولید كند كه در فرهنگ دارای ارزش باشد.


گاردنر بیان می کند که ممکن است انواعی از هوش ها مانند هوش معنوی، هوش وجودی و هوش اخلاقی وجود داشته باشد اما اعتقاد ندارد که این ها معیارهای اصلی برای تعیین نهایی از توانمندی ها را دارند. او می نویسد که همه ما ممکن است از این هوش ها برخوردار باشیم اما مشخصات ما از این هوش ممکن است به تفکیک ژنتیک یا تجربه محیطی و تربیتی متفاوت باشد. گاردنر خاطرنشان می کند که روش های زبانی و ریاضی منطقی بیشترین ارزش را در مدرسه و جامعه دارند.




معرفی انواع نه گانه تست هوش گاردنر

انواع هوش های نه گانه گاردنر به شرح زیر می باشند:



1. هوش بصری – فضایی

این هوش با قضاوت فضایی و توانایی تجسم با چشم ذهن سروکار دارد. توانایی مکانی یکی از سه عامل زیرمجوعه در مدل سلسله مراتبی هوش است. این افراد غالباً دارای راهنما و همچنین نقشه، نمودار، فیلم و عکس هستند و برای مشاغلی مانند مهندسی و معماری مناسبند.


2. هوش زبانی – کلامی

افرادی که از هوش زبانی- کلامی بالایی برخوردارند، مهارت شان را با کلمات و زبان به نمایش می گذارند. آن ها معمولاً در خواندن، نوشتن، گفتن داستان و به خاطر سپردن كلمات تبحر دارند. توانایی کلامی یکی از پر بارترین توانایی ها است. این نوع هوش با ضریب هوشی کلامی در هوش وکسلر اندازه گیری می شود. این قبیل افراد مناسب مشاغلی مثل نویسندگی، روزنامه نگاری، وکالت یا معلمی هستند.


3. هوش ریاضی – منطقی

این حوزه با منطق، انتزاع، استدلال، اعداد و تفکر انتقادی مرتبط است. این امر همچنین به داشتن توانایی درک اصول زیربنایی نوعی سیستم علمی مربوط می شود. استدلال منطقی ارتباط نزدیکی با هوش سیال و هوش عمومی ( عامل جی ) دارد. ریاضی دانان، برنامه نویسان کامپیوتر و مهندسان می توانند دراین دسته قرار بگیرند.


4. تست هوش گاردنر | هوش جسمی – بدنی

عناصر اصلی این که هوش جنبشی- حرکتی نیز خوانده می شود، کنترل حرکات بدنی فرد و توانایی مدیریت و مهار اشیا است. گاردنر توضیح می دهد که این استعداد شامل احساس زمان، احساس روشنی از هدف یک عمل جسمی همراه با توانایی آموزش پاسخ ها است. افرادی که دارای هوش جنبشی – بدنی بالایی هستند باید به طور کلی در انجام فعالیت های بدنی مانند ورزش، رقص و ساختن چیزها تبحر داشته باشند. گاردنر معتقد است افراد قرار گرفته در این دسته عبارتند از: ورزشکاران، رقصندگان، بازیگران، افسران پلیس و سربازان.


5. هوش بین فردی

از نظر تئوری هوش چندگانه، افرادی که از هوش بین فردی بالایی برخوردار هستند با حساسیت نسبت به خلق و خوی، احساسات، مزاج ها، انگیزه های دیگران و توانایی همکاری برای کار به عنوان بخشی از یک گروه مشخص می شوند. طبق گفته گاردنر “هوش بین فردی و درون شخصی، اغلب با برونگرایی یا دوست داشتن افراد دیگر اشتباه می شود. آن ها ممکن است رهبر یا پیرو باشند. غالباً از بحث و گفتگو لذت می برند. گاردنر این نوع هوش را با هوش هیجانی گلمن برابر دانسته است. او معتقد است مشاغل متناسب با افراد دارای هوش بین فردی بالا شامل مدیریت و کارشناسی فروش، سیاستمداری، مدیریت، معلمی، تدریس، مشاوره و مددکاری اجتماعی است.


6. هوش درون فردی

این حوزه مربوط به ظرفیت های درون بینی و خود بازتاب است و اشاره به درک عمیق از خود دارد. توجه به اینکه نقاط قوت یا ضعف شخص چیست، چه چیزی فرد را منحصر به فرد می کند یا توانایی پیش بینی واکنش ها یا احساسات خود را تا چه حدی دارد. افرادی که از هوش موسیقایی بالایی برخوردارند، در تفکر در الگوها، ریتم ها و اصوات تبحر دارند. آن ها از موسیقی بسیار استقبال می کنند و اغلب در ترکیب و اجرای موسیقی مهارت دارند. مشاغل مناسب این دسته نوازندگی اهنگسازی معلم موسیقی و رانندگی می باشد. هوش معنوی یا وجودی نیز تبیین کننده حساسیت و توانایی برای مقابله با سوالات عمیق در مورد ماهیت وجود انسان است. از جمله پرداختن به سوالاتی از قبیل معنای زندگی چیست؟ چرا می میریم ؟ چگونه به اینجا رسیدیم؟


9. تست هوش گاردنر | هوش طبیعت گرا

هوش طبیعت گرایی جدیدترین مورد اضافه شده در نظریه گاردنر است و با مقاومت بیشتری نسبت به هفت هوش اصلی وی روبرو شده است. به گفته گاردنر، افرادی که دارای این نوع هوش هستند، با طبیعت سازگارترند و اغلب علاقه مند به پرورش، کاوش در محیط و یادگیری سایر گونه ها هستند. گفته می شود که این افراد حتی نسبت به تغییرات ظریف محیط خود بسیار آگاه می باشند.


به عنوان مثال می توان به طبقه بندی اشکال طبیعی مانند گونه های جانوری و گیاهی و انواع صخره ها و کوه ها اشاره کرد. این توانایی به وضوح در گذشته تکاملی ما به عنوان شکارچی، جمع آورنده و کشاورز دارای ارزش بود. همچنان در نقش هایی مانند گیاه شناس یا سرآشپز نقش اصلی را ایفا می کند.




نگاهی بر اشکال چندگانه هوش

گرچه در نظریه گاردنر تمایز بین هوش با جزئیات زیادی بیان شده است اما خود او با ایده برچسب زدن به دانش آموزان با یک هوش خاص مخالف است. گاردنر معتقد است که نظریه ی وی باید به دانش آموزان توانمندی و تنوع درانتخاب بدهد نه اینکه آن ها را به یک روش یادگیری خاص محدود کند.




تأثیرهوش گاردنر درسیستم آموزشی فعلی

گاردنر در تئوری هوش های چندگانه ی خود اظهار داشت که سیستم آموزشی ما به شدت به حالت های زبانی تقاطع و ارزیابی و تا حدودی کمتر به حالت های کمیت منطقی نیز تعصب دارد. کار وی به شکل آموزش تعلیم و تربیت و تأثیرگذاری بر سیاست ها و قوانین مربوطه در سراسر جهان ادامه یافته است. با اشاره خاص به چگونگی ارزیابی معلمان از پیشرفت دانش آموزان برای ایجاد موثرترین روش های تدریس برای هر یادگیرنده، توانسته اثر نظریه خود را به نحو موفقیت آمیزی به جا بگذارد.


به طور مثال تحقیقات گاردنر در زمینه یادگیری و گسترش هوش جنبشی بدنی منجربه استفاده از فعالیت هایی شده که نیاز به حرکت و تحرک جسمی دارند. دانش آموزان سطح بالایی از هوش بدنی را گزارش می دهند تا با یادگیری از طریق حرکت در محیط کلاس از آموزش بهره مند شوند. برای اطلاع از مشاوره تحصیلی کلیک کنید.


چشم اندازبلندمدت اثرگذاری نظریه تست گاردنر بر سیستم آموزشی

امروزه 9 هوش متفاوت وجود دارد و احتمالاً دیگران ممکن است در نهایت این لیست را گسترش دهند. تئوری هوش چندگانه گاردنر می تواند برای تدوین برنامه درسی، دستورالعمل برنامه ریزی، انتخاب فعالیت های دوره و استراتژی های ارزیابی مربوطه استفاده شود. گاردنر خاطر نشان کرده که همه افراد دارای نقاط قوت و ضعف در هوش های مختلف هستند. به همین دلیل مربیان باید با توجه به موضوع و کلاس فردی دانشجویان تصمیم بگیرند که چگونه بهترین مطالب دوره را ارائه دهند. در واقع دستورالعمل های طراحی شده برای کمک به دانش آموزان در یادگیری مطالب به روش های مختلف می تواند اعتماد به نفس آن ها را در ایجاد توانایی هایی که در آن ها قوی نیستند تحریک کند.


تست هوش گاردنر | تاثیرات نظریه گاردنر بر شیوه تدریس مربیان

معلمان می دانند که بعضی اوقات تسلط شان بر یک موضوع علمی ناچیز است. هنگامی که دانش آموزی از آن ها می خواهد دانش خود را به طریقی دیگر منتقل کنند، به نحوی در تله خواسته ی دانش آموز گیر می افتند و پاسخ مناسبی ندارند. بنابراین انتقال اطلاعات به روش های مختلف و متناسب با هوش دانشجو یا دانش آموز، نه تنها به دانشجویان و دانش آموزان در یادگیری مطالب کمک می کند، بلکه امکان بالا بردن سطح تسلط مربیان در مطالب اموزشی را هم افزایش داده و تقویت می کند. برای اطلاع از روش های صحیح درس خواندن کلیک کنید.


پیشنهاد گاردنر برای غنی تر کردن سطح آموزش

گاردنر پیشنهاد می کند که مربیان هنگام طراحی دستورالعمل نباید از یک نظریه خاص آموزشی از پیش تعیین شده پیروی کنند. بلکه در عوض از اهداف و ارزش های متنوع و متناسب با نیازهای آموزشی، موضوعی و یادگیری دانش آموزان باید استفاده کنند. پرداختن به هوش های متعدد می تواند به مدرسان کمک کند تا دستورالعمل ها و روش های ارزیابی خود را چند برابر کنند و یادگیری دانش آموزان را غنی تر سازند. از طرفی طرح گاردنر این است که صرف نظر از اینکه مربیان در چه موضوعی تدریس می کنند، باید مطالب یادگیری را به روش های مختلف ارائه دهند.


پیشنهاد برای مربیان

با توجه به شکل و شیوه اجرای تست هوش گاردنر و نظریه ی طرح شده، گاردنر پیشنهاد می دهد هر آنچه که عمیقاً با آن آشنایی دارید را می توانید به چندین روش متفاوت توصیف و انتقال دهید. یکی از نکاتی که گاردنر به مربیان ارائه می دهد این است که تدریس خود را متنوع تر کنند. به عبارت دیگر آموزش به روش های مختلف برای کمک به دانش آموزان برای یادگیری، انتقال درست معنای مطلب برای درک بهتر و نشان دادن درک درست خود از موضوع. برای اطلاع از موفقیت تحصیلی کلیک کنید.




تست هوش گاردنر | سخن پایانی

در پایان باید گفت که یادگیری دانش آموزان هنگامی افزایش می یابد که آموزش شامل طیف وسیعی از روش ها، فعالیت ها و ارزیابی های معنی دار و مناسب باشد. هوش های چندگانه سبک های یادگیری نیستند. در حالی که نظریه گاردنر با سبک های یادگیری عجین شده است، خود گاردنر یکی بودن آن ها را انکار می کند. مشکلی که گاردنر با ایده سبک های یادگیری بیان کرده این است که این مفهوم به درستی تعریف نشده و شواهد قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد تجزیه و تحلیل سبک یادگیری نتایج موثرتری ایجاد می کند.


هوش اغلب با عملکرد در یک امتحان یا نمرات در مدرسه تعریف می شود اما در حقیقت فراتر از این حد است. اگرچه داشتن دانش و مهارت های مفید به هوش فرد کمک می کند اما نظریه هوش های متعدد هوارد گاردنر نشان می دهد که هوشمند بودن در ریاضیات و انگلیسی یا یادگیری زبان دوم بستگی به چیزهای دیگری نیز بستگی دارد. برای کسب اطلاع بیش تر از سبک یادگیری خود و پیشرفت در زندگی می توانید از متخصصان حامی کمک بگیرید. برای کسب اطلاع بیش تر از مشاوره تلفنی حامی هنر زندگی کلیک کنید.

منبع: تست هوش گاردنر

برای دریافت مشاوره در زمینه تست هوش گاردنر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

12345678910
last