پورنوگرافی

چهارشنبه 26 خرداد 1400
21:34
هنر زندگی

درباره تاثیرات فیلم‌های پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری که به آن‌ فیلم بالای 18سال نیز می‌‌گویند، باورهای مختلف زیادی وجود دارد. با افزایش اطلاعات علمی و آموزش‌های روانشناسان، بیشتر مردم از مخرب بودن اثرات این فیلم‌ها آگاه هستند اما همچنان باورهای غلطی نیز وجود دارد. دو سوم مخاطبان این فیلم‌ها را در جهان مردان و یک سوم را زنان تشکیل می‌دهند. ممکن است شما نسبت به اثر دیدن فیلم‌های پورن بر روی رابطه جنسی با همسرتان و سلامت روان خود نگران باشید. آگاهی از تأثیرات مختلف تماشای فیلم‌های پورن بر مغز به شما کمک می‌کند تا از اعتیاد به آن‌ها جلوگیری کرده و بیشتر به سلات روان خود اهمیت بدهید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله رابطه جنسی را مطالعه کنید.

منبع: پورنوگرافی

برای دریافت مشاوره در زمینه پورنوگرافی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

باورهای غلط در رابطه با استفاده مفید از پورنوگرافی

برخی از افراد تصور می‌کنند دیدن فیلم‌های پورن می‌تواند اثرات مثبتی برای آن‌ها داشته باشد. مثلا می‌توانند پیش از رابطه جنسی با همسرشان از این فیلم‌ها نکات مفیدی را یاد بگیرند و یا پیش از برقراری رابطه به تحریک بیشتری دست پیدا کنند.


آموختن رابطه جنسی صحیح با پورنوگرافی

نه تنها این باور اشتباه است بلکه مسئله دقیقا برعکس است. می‌توان گفت نامعتبرترین مرجعی که می‌توانید به وسیله آن با رابطه جنسی آشنا شوید فیلم‌های پورن هستند. در این فیلم‌ها معمولا از وضعیت‌های بدنی (پوزیشن‌) استفاده می‌شود که در رابطه جنسی واقعی سخت هستند و حتی لذت کمتری را ایجاد می‌کنند اما فیلم‌برداری را راحت‌تر می‌کنند. همچنین طول زمان رابطه جنسی در این فیلم‌ها با یک رابطه جنسی طبیعی کاملا متفاوت است و به شکل غیرطبیعی طولانی است. برای جذابیت بیشتر و طولانی شدن فیلم بازیگران معمولا از داروهای تاخیر انزال استفاده می‌کنند و یا یک قسمت از فیلم را در چند نوبت فیلم‌برداری و سپس تدوین می‌کنند.

برخی از مردان تصور می‌کنند که با دیدن فیلم پورن می‌توانند روش تحریک بهتر همسرشان را آموزش ببینند اما باید بدانید که معمولا ارضاء جنسی بازیگران زن این فیلم‌ها مصنوعی و نوعی نقش بازی کردن در جهت جذاب شدن بیشتر فیلم است. برای عشق بازی و رابطه جنسی با کیفیت با همسرتان می‌توانید ازمشاوره جنسی بهره ببرید. توصیه می‌کنیم مقاله عشق بازی با همسر را مطالعه کنید.


تحریک میل جنسی با پورنوگرافی

درست است که فیلم پورن به خاطر ارائه محرک جنسی شما را برای رابطه برانگیخته می‌کند اما زمانی که شما به مراتب با محرک‌هایی اغراق شده و غیرواقعی روبرو می‌شوید دیگر نمی‌توانید پاسخ برانگیختگی به محرک طبیعی مانند بدن همسرتان را نشان دهید. تحقیقات نشان داده در بسیاری از زوج‌هایی که یکی از طرفین به دیدن فیلم پورن می‌پردازد روابط جنسی با شکست روبرو می‌شوند و دو طرف پس از مدتی تصور می‌کنند که جذابیت یا رفتار جنسی طرف مقابلشان از حالت عادی کمتر است. خودارضایی در مردان، روابط فرازناشویی، کژکاری‌های جنسی از دیگر مشکلاتی است که به همراه دیدن این فیلم‌ها زوج‌ها را درگیر می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات کژکاری جنسی کلیک کنید.



تاثیرات واقعی پورنوگرافی

اعتقاد به اثرات مثبت فیلم پورن به باورهای غلطی که توسط سودجویان اقتصادی ایجاد شده است، برمی گردد. علاوه بر آن تاثیرات منفی تایید شده‌ای در کسانی که مخاطب این فیلم‌ها هستند مشاهده شده است. در ادامه به برخی از این تاثیرات پرداخته‌ایم.


1. پورنوگرافی نوعی ماده مخدر

تقریبا همه تحقیقات روی مغز و رفتار مخاطبان فیلم‌های پورن نشان می‌دهد که اعتیاد به پورنوگرافی حقیقت دارد و کاملا مانند مواد مخدر عمل می‌کنند. در حقیقت دلیل این مسئله شباهت عملکرد مغز هنگام برقراری رابطه جنسی و مصرف مواد است. زمانی که موادی مانند هروئین یا کوکائین مصرف می‌کنید دقیقا همان قسمت از مغزتان فعال می‌شود که هنگام رابطه جنسی فعال می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعتیاد به پورنوگرافی کلیک کنید.


علاوه بر این در رابطه جنسی طبیعی شما معمولا نمی‌توانید محرک‌ها و شریک جنسی خودتان را به سرعت تغییر دهید، در حالی که در مصرف مواد می‌توانید دوز مواد را افزایش دهید و در تماشای پورن می‌توانید هر بار فیلم رابطه با یک فرد جدید یا شرایط جدید را تماشا کنید. اثر تغییر شریک جنسی در تحریک بیشتر در روانشناسی به اثر کولیج مشهور است که نشان می‌دهد جنس نر بسیاری از پستانداران و همچنین انسان‌ها نسبت به شریک جنسی جدید بیشتر تحریک می‌شوند و این اثر در فیلم‌های پورن به شدت وجود دارد که باعث وابستگی زیاد به آن‌ها می‌شود.


2. تصویر اشتباه از رابطه جنسی واقعی

همان‌طور که در بالا گفته شد نه تنها نمی‌توان از فیلم پورن رابطه جنسی را یاد گرفت بلکه این فیلم‌ها رابطه جنسی کاملا غیر طبیعی را نشان می‌دهد. استفاده از بازیگران با بدن‌های ایده‌آل و غیرطبیعی و رفتارهای تحریک‌آمیزی که تقلید آن‌ها در حالت واقعی سخت و حتی غیرممکن است باعث دو اثر در ذهن شما می‌شود.


اثر اول پورنوگرافی : ذهن شما وقتی با محرک شدید روبرو شده دیگر به محرک طبیعی مثل بدن همسرتان واکنش نشان نمی‌دهد و این باعث می‌شود رابطه جنسی طبیعی برای شما کمتر لذت‌بخش شود.


اثر دوم: شما به اشتباه تصور می‌کنید که رابطه جنسی مناسب باید به شکلی باشد که در فیلم دیده‌اید. مثلا باید چندین دقیقه دخول طولانی داشته باشید یا بتوانید تمام آن رفتارها را تقلید کنید و شکست در رابطه جنسی واقعی باعث می‌شود اعتماد به نفس و عزت نفس شما آسیب‌پذیر شده و نسبت به خود احساس بدی داشته باشید.


3. بی‌اعتمادی و بی‌میلی در رابطه

علاوه بر تاثیر پورنوگرافی بر رابطه جنسی، این فیلم‌ها بر روابط بین فردی شما هم اثر می‌گذارند. بازیگران معمولا در داستان این فیلم‌ها نقش زنانی را ایفا می‌کنند که یا به شدت منفعل و ساده‌لوح هستند و یا تنها در پی عشوه‌گری و ترغیب مردان به رابطه جنسی هستند. به علاوه مردان در این فیلم‌ها همیشه آماده برقراری رابطه جنسی با افراد متنوع می‌باشند. این کلیشه می‌تواند به طور ناخودآگاه تصور شما نسبت به رفتار مردان و زنان به طور کلی، یا حتی همسرتان را تغییر دهد و منجر به بی‌اعتمادی شما به او شود.


4. ارائه الگوهای تحریک جدید و مخرب

علاوه بر این که فیلم‌های پورن وضعیت‌های بدنی، طول زمان دخول و ظاهر بدنی غیرطبیعی را برای تحریک بیشتر ارائه می‌دهد، در برخی از این فیلم‌ها افراد با شریک‌های جنسی متعدد هم‌جنس یا غیر هم جنس و یا با افرادی با ویژگی‌های سنی و جسمی خاص رابطه جنسی برقرار می‌کنند. به دلیل اثر کولیج که در بالا اشاره شد مغز مردان پس از مدتی تحریک به وسیله محرک ثابت در پی شریک جنسی جدید و روش‌های جدید است.


متاسفانه این تغییر سلیقه تحریک جنسی از دنیای تخیلی فیلم پورنوگرافی می‌تواند به دنیای واقعی سرایت کند و فرد در پی این باشد که این الگوها را برای تحریک بیشتر به طور واقعی تجربه کند که معمولا عواقب ارتباطی و بین‌فردی زیادی را به وجود آورده و منجر به اختلالات جنسی متعدد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات جنسی کلیک کنید.


5. مشکلات روحی و روانی

بررسی ها نشان داده نوجوانانی که به تماشای فیلم های پورن می نشینند، بیش تر از سایر افراد در معرض خطر رفتار های هنجارشکنانه هم چون مصرف مواد مخدر قرار دارند. ابتلا به افسردگی، احساس تنهایی، انزوا طلبی و عدم توانایی در برقراری روابط اجتماعی، پرخاشگری، اضطراب و استرس از دیگر مشکلات تماشای فیلم های پورن می باشد.


6. کاهش کیفیت زندگی

و در نهایت در اثر تمام مواردی که در بالا گفته شد کیفیت زندگی فرد تا حد بسیار زیادی پایین می آید. در اثر تماشای پورنوگرافی و مشکلات به وجود آمده فرد دیگر نمی تواند مهارت های لازم برای زندگی را فرا بگیرد و در نتیجه به تدریج کاملا از جامعه فاصله می گیرد.



اثرات پورنوگرافی بر مغز و بدن

تحقیقات و بررسی ها نشان داده افرادی که به طور دائم در حل تماشای فیلم های پورن هستند به مرور زمان دچار اختلال نعوظ شده اند و دیگر تحریک جنسی را تجربه نمی کنند مگر در شرایطی که فیلم پورن خاص باشد؛ مثلا خشن بوده و یا تحریک بسیار شدیدی در آن وجود داشته باشد. طبق بررسی ها و تحقیقات انجام گرفته مشخص شده هر چه که فرد از سنین پایین تری به سراغ تماشای فیلم های پورن برود و هم چنین بیش تر علاقه داشته باشد که اعمال یادگرفته شده در پورن را با پارتنر خود تجربه کند، با احتمال بیشتر و شدید تری به بی میلی جنسی و نارضایتی جنسی دچار می شوند.

در نتیجه این افراد پس از قرار گیری در شرایط برقراری رابطه سالم نیز به دلیل مشکلات ایجاد شده در اثر تماشای پورنوگرافی، هیچ لذتی از این رابطه سالم و هنجار نمی برند و مجددا به سوی تماشای فیلم های پورن کشیده می شوند و در نتیجه این چرخه معیوب ادامه پیدا می کند.



درمان اعتیاد به پورنوگرافی

بسیاری از افرادی که برای یک یا دوبار به تماشای فیلم‌های پورن می‌نشینند نسبت به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. این اعتیاد تمام جنبه‌های زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و همانطور که گفتیم پیامدها و تأثیرات مخربی را به همراه دارد. اما برای ترک این عادت و برگشت به زندگی طبیعی و رو به رشد هیچ‌گاه دیر نیست. از انواع روش‌های موجود می‌توانید برای ترک پونوگرافی بهره‌مند شوید اما بهترین کار این است که ابتدا با یک مشاوره جنسی در ارتباط باشید چرا که ترک اعتیاد به پورنوگرافی همانند ترک اعتیاد به مواد مخدر فرآیندی پیچیده و مشکل است و بیشتر افراد در ترک خودسرانه‌ی آن با شکست مواجه می‌شوند. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

درمان‌های روانشناختی موجود به شما کمک می‌کنند تا طی یک برنامه‌ی منظم درمانی محرک‌ها، وسوسه‌ها و افکار مرتبط با پورنوگرافی را در خود کنترل کنید. می‌توانید برای ترک عادت خود از گروه‌های خودیاری بهره‌مند شوید؛ گروه‌های خودیاری از افرادی تشکیل شده‌اند که مشکلات یکسانی داشته‌ و برای کمک به هم و همدردی برنامه‌هایی را با راهنمایی یک متخصص پی ریزی می‌کنند. گروه دوازده قدمی معتادان جنسی یکی از این گروه‌ها است. در کنار روش‌های روانشناختی ممکن است روانپزشک داروهای کاهش میل جنسی را برای فرد معتاد به پورنوگرافی تجویز کند که به فرآیند درمان کمک می‌کنند.




مرکز مشاوره حامی هنر زندگی

با توجه به افزایش فشارهای روانی و استرس های روزمره ، امروزه بسیاری از افراد نیاز دارند از خدمات روانشناسی استفاده کنند اما با توجه به به مشکلاتی هم چون کمبود وقت و یا مسائل اقتصادی ممکن است برخی از افراد چشم بر روی این نیاز خود ببندند و از دریافت مشاوره پشیمان شوند . مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی با گردآوری کادری مجرب و متخصص این امکان را مهیا کرده تا به صورت تلفنی با متخصصان تماس بگیرید.

در مشاوره تلفنی هزینه کم تری پرداخت می شود و مسائلی هم چون رفت و آمد و معطلی نیز حذف می شود. در مشاوره تلفنی کیفیت جلسات مشاوره به هیچ عنوان پایین نمی آید و می توانید کل فرایند درمان را به صورت تلفنی پیش ببرید . متخصصان حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در زمینه حل مسائل و مشکلات یاری تان کنند. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

منبع: پورنوگرافی

برای دریافت مشاوره در زمینه پورنوگرافی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


برچسب ها: پورنوگرافی ,
[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به هنر زندگی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]