بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست؟

چهارشنبه 30 تير 1400
16:06
هنر زندگی

بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست ؟ بوسه به لب دلالت بر اشتیاق دارد و می تواند به معنی دوستت دارم باشد. اگر خیلی سریع و فقط به لمس لب های یکدیگر انجام شود، ممکن است به معنای دوستی باشد. به همین دلیل است که شدت بوسه عامل مهمی در تفسیر قصد آن دارد. گاهی اوقات اتفاقاتی بین رابطه دوستی رخ می دهد که مرزهای دوستی را جابجا می کند. یک اتفاق مشترک بین دوستان بوسه است. وقتی افراد احساس صمیمیت نسبت به هم داشته باشند یا فقط هیجان زده و در تمایل به تماس فیزیکی باشند، بوسه طبیعی است. صرف نظر از دلیل، بسیاری از افراد دوست دارند بعد از بوسه فقط دوست بمانند و رابطه جدی نداشته باشند. در ادامه به بررسی کامل بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست می پردازیم.

منبع: بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست؟

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست؟ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست | منشأ بوسه چیست؟

در جوامع اولیه بشری، اعتقاد بر این است که مادران با جویدن غذای خود و سپس انتقال لب به لب، نوزاد را از شیر خود جدا می کنند. زیست شناسان تکاملی پیشنهاد می کنند که بوسیدن وابسته به عشق شهوانی یک حرکت به اصطلاح یادگار است. از طریق این اقدامات اولیه بوسیدن عمیق مادر و حرکات زبان در جستجوی نوزاد به وسیله فرهنگ منتقل می شود.


آیا بوسیدن فقط مخصوص انسان است؟

هم بله و هم خیر. همه حیوانات به نوعی یک دیگر را می بوسند. سگ ها جفت بالقوه را بو می کنند و لیس می زنند و فیل ها تنه خود را در دهان یکدیگر قرار می دهند. بیشتر نخستی های دیگر بوسیدن را بجای مقدمه صمیمیت جنسی، به عنوان نوعی حل تعارض و پیوند رابطه استفاده می کردند. میمون های بونوبو، نزدیک ترین بستگان ژنتیکی ما، هم برای راحتی و هم برای معاشرت بوسه می زنند.


گاهی اوقات پس از یک دعوا، آن ها می بوسند و آرایش می کنند درست مثل انسان ها. شریل کیرشنباوم در کتاب خود، علم بوسیدن: آن چه لب های ما به ما می گویند، می گوید بوسیدن برای تحقق سه نیاز اساسی تکامل یافته است: میل جنسی، حس عاشقانه و دلبستگی. برای اطلاع از میل جنسی و عاشق شدن کلیک کنید.





آیا مردم در همه فرهنگ ها بوسه می زنند؟

مطالعات انسان شناسی نشان می دهد که بوسیدن در 90 درصد فرهنگ ها عملی قابل قبول است. کسانی که نمی بوسند معمولاً به نوعی لمس صورت نزدیک تمایل دارند؛ مانند مالیدن بینی ها به یکدیگر. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره فردی کلیک کنید.



آیا منطقی بیولوژیکی برای بوسیدن وجود دارد؟

برخی مطالعات نشان می دهد که بوسیدن به زوجین اجازه می دهد تا به اندازه کافی نزدیک شوند تا رایحه شریک زندگی خود را حس کنند. عطر و بوی انسان، شاخصی از سیستم ایمنی بدن ما است که شامل ژن هایی است که به عنوان ژن های اصلی پیچیدگی سازگاری بافتی (MHC) شناخته می شوند.

این تئوری می گوید که افراد به جفتی که دارای ژن های مختلف MHC است، جلب می شوند که اگر با آن ها جفت شود به طور بالقوه احساسی با سیستم ایمنی متنوع تر تولید می شود که توانایی مبارزه بهتر با بیماری را دارد. در اصل این توضیح بیولوژیکی برای دلیل بوسیدن لب ها است.




هنگام بوسه چه اتفاقی برای هورمون ها می افتد؟

انسان شناس هلن فیشر می گوید: وقتی ما در بوسیدن دهان به دهان مشارکت می کنیم، بزاق مشترکی با تستوسترون داریم که میل جنسی ما را افزایش می دهد. بوسه همچنین هورمون های مغز، دوپامین و اکسی توسین را تحریک می کند که هر دو باعث پیوند رابطه می شود. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه هورمون اکسی توسین کلیک کنید.



بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست | آیا زنان و مردان بوسه را متفاوت می بینند؟

خوب، این سوالی است که ممکن است بحث هایی ایجاد کند که برای حل آن ها نیاز به مهارت است. رافائل ولودارسکی، دانشمند علوم رفتاری، دریافت كه زنان تمایل به بوسیدن شریک زندگی را بیشتر از مردان دارند؛ به ویژه هنگامی كه اولین شریک زندگی خود را برای رابطه ارزیابی می كنند. زنان همچنین بوسیدن را راهی مهم برای نشان دادن محبت در روابط طولانی مدت می دانند.


آیا بوسه های خوب عاشقان خوبی را پیوند می دهد؟

این به تعریف شما از یک بوسه خوب و یک عاشق خوب بستگی دارد. یک مطالعه در سال 2007 از دانشگاه آلبانی روی بیش از 1000 دانشجو نشان داد که اکثر دانشجویان دختر بدون بوسیدن از قبل رابطه جنسی برقرار نمی کنند. (اگرچه آن ها با کسی که یک بوسه خوب نداشته است رابطه جنسی برقرار می کنند.) در حالی که دانشجویان پسر بدون بوسیدن از قبل رابطه جنسی برقرار می کنند. مطالعه ای که توسط Wlodaski در سال 2014 انجام شد، نشان داد که یک بوسه خوب می تواند باعث جذابیت بیشتر افراد در روابط کوتاه مدت شود.


آیا بین بوسیدن افلاطونی و بوسیدن عاشقانه تفاوتی وجود دارد؟

این که چه وقت یک بوسه فقط یک بوسه ساده نیست، به صداقت و صداقت بوسه ها بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است ادعا کنند که فقط در دوستی به شما می بوسند اما تمایلات عاشقانه دارند در حالی که دیگران ممکن است هنگام بوسه با شخصی که احساسات مشابهی ندارد احساسی عاشقانه داشته باشند.




بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست | آیا بوسیدن کار درستی است؟

هم بله و هم خیر. بله، زیرا بوسیدن ضمن کاهش تولید هورمون استرس، تولید هورمون های به اصطلاح شاد یا انتقال دهنده های عصبی سروتونین، دوپامین و اکسی توسین را تحریک می کند.


خیر، زیرا حدود 80 میلیون باکتری وجود دارد که برخی مضر و برخی بی خطر هستند. در بوسیدن مایعات بدن مبادله می شوند. اما این در مقایسه با باکتری های منتقل شده بین افرادی که دست می دهند چیزی نیست. شاید به همین دلیل است که فرانسوی ها، ایتالیایی ها و هلندی ها به جای دست دادن می بوسند. برای کسب اطلاعات در زمینه فواید بوسیدن کلیک کنید.


اگر در دوران دوستی شریکتان بوسه لب را انجام داد چه باید بکنید؟

اگر این کار برای شما خیلی تعجب برانگیز یا اذیت کننده یا حتی خوشایند بوده است باید آن را تحلیل کنید. شما باید متوجه بشوید که این نوع بوسه از سر احساس است یا هوس؟ این بوسه رابطه ی شما را ادامه دار می کند یا نه به انحراف می برد؟در اینجا چند راه حل برایتان داریم که می توانید آن ها را امتحان کنید:


1. برای رهایی فکرتان کمی استراحت کنید.

برای بسیاری از افراد، ممکن است مفید باشد که کمی بین آن ها و دوستی که آن ها را بوسیده اند فاصله باشد. به خصوص که این می تواند برخی از تنش ها را کاهش دهد. استراحت ممکن است به شما قدرت و چشم انداز لازم برای ادامه دوستی را بدهد. حتماً به دوست خود بگویید که فکر می کنید این دوری و استراحت خوب خواهد بود. اگر فقط صحبت با آن ها را متوقف کنید، ممکن است آن ها فکر کنند که دیگر نمی خواهید دوست بمانید.


2.صحبت در مورد آن

اولین کاری که باید بعد از بوسه انجام دهید صحبت در مورد آن است. صحبت در مورد آن چه اتفاق افتاده اولین قدم برای اطمینان از این است که می توانید دوستی خود را حفظ کنید. در نهایت این بحث به شما اجازه می دهد در مورد چگونگی عملکرد خود و نحوه پیشبرد به توافق برسید. احساسات خود را در مورد آن چه اتفاق افتاده به اشتراک بگذارید. مانند “من احساس می کنم واقعاً باید درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کنیم” درباره نگرانی خود در مورد معنای دوستی خود صحبت کنید. مانند “من نگرانم که بوسه به عنوان دوستی به ما صدمه بزند.”


اگر احساسات عمیق و صمیمانه ای دارید که فراتر از دوستی است، به یک دیگر اطلاع دهید. اگر هر کدام از شما این کار را می کند، بهتر است بدانید که دیگری چه احساسی دارد. به این ترتیب شما هر دو به عنوان یک دوست و با آگاهی کامل از احساس شخص مقابل جلو می روید.


3. به توافق برسید

بعد از اینکه در مورد بوسه صحبت کردید، باید در مورد چگونگی کنترل آن به توافق برسید و به جلو بروید. رسیدن به توافق هر دو را قادر می سازد تا بدانند که هر دو باید چگونه عمل کنید. در توافق خود، هر دو باید سعی کنید در مورد چگونگی دوست داشتن به عنوان دوستانه پیش بروید. سعی کنید توافق کنید که چگونه می خواهید رابطه را ادامه دهید. سعی کنید برخی از مرزها را تعیین کنید، مانند دیگر بوسه ها یا تماس بدنی کمتر.


4. بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست | به برقراری ارتباط ادامه دهید

در حالی که مکالمه اولیه شما ممکن است بسیاری از مشکلات را حل کرده و زمینه ساز دوستی مستمر باشد، شاید یکی از این دو نفر یا هر دو در مورد رابطه خود گیج باشید. در همان زمان ممکن است یکی از این دو نفر یا هر دو نسبت به یکدیگر احساساتی داشته باشند. به همین دلیل است که ادامه ارتباطات برای جلوگیری از سردرگمی ضروری است.


5.در مورد احساسات خود باز و صادق باشید

بگویید “من فکر می کنم باید در مورد احساس ما در مورد بوسه و یکدیگر کاملاً صادق و راحت باشیم.” اگر دوست شما می خواهد با شما صحبت کند، او را به این کار تشویق کنید. اگر برای رابطه شما مناسب است، به طور منظم درباره احساسات خود صحبت کنید. این می تواند هفتگی باشد یا ممکن است بیشتر باشد.




6. بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست | درک خود از بوسه را رعایت کنید.

پس از برقراری ارتباط، به توافق رسیدید و هرگونه سردرگمی را حل کردید. سپس باید به تفاهمی که هر دو به آن رسیده اید پایبند باشید. این از هرگونه موقعیت نامناسب جلوگیری می کند. سعی کنید صحبت های دوستتان را در مکالمات قبلی خود حفظ کنید. اگر هر دو توافق کرده اید که فقط دوست باشید، هر دو باید مثل دوستان خود رفتار کنید.


اگر هنوز احساسات خود را نسبت به دوست خود حفظ می کنید، در مقابل وسوسه عمل به آن ها مقاومت کنید. به یاد داشته باشید که هر دو برای دوست شدن به توافق رسیدید. اگر هر دو می خواستید وارد یک رابطه شوید، با این کار موافقت می کردید. به یاد داشته باشید که بوسه فقط یک بار بود و هدف شما دوستی است.


7. تا جایی که می توانید در اطراف فرد عادی رفتار کنید.

طبیعی عمل کردن در حفظ دوستی مهم است. اگر بدجور رفتار کنید یا با دوست خود متفاوت رفتار کنید، این می تواند رابطه شما را به خطر بیندازد. نیازی نیست که عصبی عمل کنید یا از شخص مقابل اجتناب کنید. این به طور معمول اتفاق افتاده است، بنابراین به طور عادی رفتار کنید. اگر احساس ناخوشایندی با دوستتان دارید، در این مورد با دوست خود صحبت کنید. عصبی بودن یا احساس بی دست و پا بودن پس از بوسه امری طبیعی است. چند نفس عمیق بکشید و به خود یادآوری کنید که عصبی شدن یا بی دست و پا شدن با گذشت زمان از بین می رود.


8. بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست | دوست ماندن

شاید مهم ترین کاری که برای دوست ماندن باید انجام دهید، همین حفظ رابطه است. اگر دوست بمانید و سعی کنید همان کاری را انجام دهید که قبل از بوسه انجام داده اید، احتمال حفظ دوستی شما نسبتاً زیاد است. صحبت با دوست خود را ادامه دهید زیرا این امر شامل اعتماد به نفس و به اشتراک گذاشتن احساسات و افکار شما مانند قبل است. شما باید سعی کنید فعالیت هایی را که قبل از بوسه با هم انجام داده اید ادامه دهید. به عنوان یک دوست به اون بنگرید. اگر دیگر این شخص را به عنوان یک دوست نگاه نکنید، راهی برای دوست ماندن وجود نخواهد داشت.


9. از اشتراک اطلاعات با دیگران خودداری کنید

نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که از به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به بوسه با افراد دیگر خودداری کنید. به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد بوسه یا گفتن به دیگران در مورد مکالمه ای که در مورد آن داشته اید، فقط رابطه شما را به خطر می اندازد. به یاد داشته باشید که بوسه و مکالمات پس از بوسه با اعتماد انجام شده است. با به اشتراک نگذاشتن، احتمال شایعاتی را که می تواند به هر یک از شما صدمه زده یا آزرده شود از بین خواهید برد. از درگیر کردن دیگران در بحث های پس از بوسه خودداری کنید. بهتر است خودتان با این وضعیت کنار بیایید. یادتان باشد برای گفتگو و مشاوره فقط از درمان گر یا مشاور کمک بگیرید. متخصصان حامی هنر زندگی می توانند در این زمینه یاری تان کنند. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.


منبع: بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست؟

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن لب در دوران دوستی نشانه چیست؟ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.


[ بازدید : 19 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به هنر زندگی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]